پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
واتیکان

اگر این لایحه تصویب شود، نتایج مستقیم آن دور شدن هر چه بیشتر جوامع یهود، مسلمان و مسیحی از یکدیگر خواهد بود و شهروندان عرب و مسلمان احساس می کنند در خانه خودشان میهمان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از واتیکان اینسایدر، کشیش "پیتزا بالا" متولی اماکن واتیکان در سرزمین مقدس در رابطه با تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اسراییل به عنوان کشور ملی یهود اعلام شود، گفت: به عنوان کلیسای محلی این روند را از نزدیک دنبال می کنیم. نمی خواهیم بیش از حد دخالت کنیم تا باعث مشاجره شود اما نگران عواقب آن بر حقوق اقلیت ها هستیم.

وی افزود: اگر این لایحه تصویب شود از نظر تکنیکی شاهد تغییراتی خواهیم بود اما نتایج مستقیم آن دور شدن هر چه بیشتر جوامع یهود، مسلمان و مسیحی از یکدیگر خواهد بود و شهروندان عرب و مسلمان احساس می کنند در خانه خودشان میهمان هستند.

یادآور می شود کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی یکشنبه (2 آذرماه) قانونی را که بر اساس آن رژیم صهیونیستی به عنوان یک «کشوری یهودی » شناخته می‌شود، تصویب کرد. از آن زمان گروه‌ها و مقامات مختلف فلسطینی به قانون مذکور واکنش نشان داده‌اند.

این قانون که به شدت مورد حمایت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، از سوی برخی احزاب این رژیم مانند «هاتنوعا» به ریاست «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و «یش عتید» به ریاست «یائیر لاپید» وزیر دارایی مورد اعتراض قرار گرفته است.

رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار شرکت‌کنندگان در «کنگره‌ى جهانى‌ جریانهاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام» گفتند: الان شما ببینید در همین روزها کابینه‌ى رژیم صهیونیستى، یهودیّت کشور فلسطین را اعلام کرد؛ به‌عنوان یک کشور یهودى آن را اعلام کرد. از مدّتها قبل دنبال این قضیّه بودند، حالا به صراحت این کار را انجام دادند. در غفلت دنیاى اسلام، در غفلت آحاد مردم و ملّتهاى مسلمان، رژیم صهیونیستى به دنبال تصرّف قدس شریف است، به دنبال تصرّف مسجدالاقصى است، به دنبال تضعیف هرچه بیشتر فلسطینیان است؛ این را باید توجّه داشت. همه‌ى ملّتها باید از دولتهاى خودشان مطالبه کنند مسئله‌ى فلسطین را؛ علماى اسلامى از دولتهاى خودشان بخواهند و مطالبه کنند پیگیرىِ مسئله‌ى فلسطین را؛ این یکى از وظایف عمده‌ى مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha