سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آزمون

حوزه/ 2 هزار و 500 طلبه حوزه علمیه استان قم صبح امروز در آزمونی علمی به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آزمون مسابقات علمی طلاب حوزه علمیه استان  قم صبح امروز به همت معاونت آموزش این حوزه علمیه با حضور 2 هزارو 500 طلاب از سطوح مختلف در 40 مدرسه علمیه درمدرسه عالی  دارالشفا برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت  آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم در سخنانی با اشاره به اینکه اهتمام شرکت در این آزمون علمی، نشأت گرفته از آثار، ماهیت و فرآیند علم در روایات و آیات می باشد، اظهار داشت: در بعضی از آیات قرآن تاکید شده است که هرگز سطح عالم و غیرعالم برابر نیست.

وی با اشاره به روایاتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر تبیین ماهیت علم، بیان داشت: پیامبر اکرم می فرمایند: علم را در فقه، عقائد و اخلاق جستجو کنید و هر دانشی غیر از این سه موضوع فضیلت است؛ علم نیست.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به ابعاد معنوی علم ابراز داشت: همچنین در احادیث و روایات در ضرورت علم آموزی تاکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به تبیین فرآیند علم از سوی رسول اعظم(ص) خاطرنشان ساخت: سکوت ،خوب گوش کردن، عمل کردن و نشردادن از فرآیند علم آموزی است.

وی بر ضرورت نشر و تبلیغ علم تأکید کرد و گفت: بر اساس احادیث زکات علم تبلیغ است.

مدیر حوزه علمیه استان قم حضور داوطلبانه شرکت کنندگان در آزمون علمی حوزه  را بسیار ارزشمند دانست و گفت: امروز بیش از 2هزارو 500 طلبه در سطوح مختلف حوزوی در این آزمون علمی شرکت کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha