چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که رقابت‌های علمی موجب نشاط طلاب است گفت: طلاب و فضلا علاوه بر تبلیغ و اهتمام به امور فرهنگی باید به تحقیق، پژوهش، تدریس و شرکت در رقابت‌های علمی اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در حاشیه مسابقات علمی طلاب حوزه علیمه قم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قطعا حضور و شرکت طلاب در این مسابقات علمی موجب نشاط روزافزون طلاب حوزه های علمیه خواهد شد، اظهار داشت:  امسال دومین سالی است که در کل کشور این آزمون علمی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان این که مرحله نخست این مسابقات در سطوح مختلف مدارس برگزار می شود، ابراز داشت: همچنین حضور در مرحله استانی و کشوری، مراحل بعدی برگزیدگان مدارس می باشد.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به این که در سال گذشته با تلاش مدیریت های استانی، این آزمون در این استان ها به نحو  شایسته برگزار شده است، تصریح کرد: برگزیدگان مسابقات کشوری در مراسمی با حضور حضرت آیت الله سبحانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این مرجع تقلید، اقدام حوزه در برگزاری مسابقات علمی را شایسته عنوان کردند، خاطرنشان ساخت: این مرجع بزرگوار سه سوال علمی در سطوح مختلف فقه، اصول و فلسفه مطرح کرده و از برگزیدگان پاسخ آن را دریافت نمودند که این مسئله نشان داد مسابقات علمی آبروی علمی حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این مطلب که طلاب و فضلا علاوه بر تبلیغ و اهتمام به امور فرهنگی باید برای علم‌آموزی نیز وقت بیشتری اختصاص دهند، تصریح کرد: تحقیق، پژوهش، تدریس و شرکت در رقابت علمی از برنامه هایی است که طلاب باید به آن اهتمام داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بیش از 2 هزارو 500نفر به صورت داوطلبانه در این آزمون شرکت کردند بیان داشت: منابع این آزمون در موضوع‌های ادبیات، صرف و نحو، فقه و اصول، تفسیر و علومی که از پایه 1 تا 10 تدریس می شود، می‌ باشد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حدود 2000 نفر در چهل مدرسه علمیه و در مقطع سطح یک در این آزمون شرکت کرده اند، اظهار داشت: همچنین حدود 600 نفر دیگر نیز در سطوح گوناگون در سالن دارالشفا مدرسه فیضیه به رقابت علمی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه 86 هزار طلبه ایرانی در حوزه علمیه قم به تحصیل می پردازند گفت: 15000 نفر از این تعداد  در تبلیغ، مأموریت و طرح هجرت به سر برده و 2500 استاد نیز به تدریس علوم دینی مشغول می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان خاطر نشان کرد: اکثریت پژوهشگران و علم آموزان حوزوی در کل کشور نقش آفرین هستند.

انتهای پیام 33/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha