جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی نژاد

روحانیت نقش راهنما را در سطح جوامع مختلف دارند و اگر آن‌ها در جامعه حضور نداشته باشند، جامعه به سوی بیراهه حرکت کرده و از مسیر الهی خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در همایش بزرگداشت ایت الله سید کمال فقیه ایمانی ،با اشاره به نقش گسترده علما در سطح جوامع مختلف اظهار داشت: روحانیت نقش راهنما را در سطح جوامع مختلف دارند و اگر آن‌ها در جامعه حضور نداشته باشند، جامعه به سوی بیراهه حرکت کرده و از مسیر الهی خارج می‌شود.

وی افزود: برگزاری مراسماتی که در آن تلاشهای علما و شخصیت های تاثیر گذار هر جامعه به مردم اعلام شود بسیار خوب و در خور تقدیر است و حتی نظر ما این بود که بر روی تمام فعالیت های آیت الله سید کمال فقیه ایمانی تمرکز شود و کامل تر به مردم معرفی گردد.

وی  افزود: در خطه همیشه عالم پرور اصفهان همیشه و در هر دوره علمای تاثیر گذار فراوانی مانند شهید مدرس حضور داشته اند که فعالیت های آنها هنوز در نظام و کشور به خوبی کشف نشده است.

امام جمعه اصفهان افزود: خدمات تاثیر گذار آیت الله سید کمال فقیه ایمانی و شخصیت چندبعدی ایشان باید بیش از پیش به مردم معرفی شود.

وی ادامه داد: ایشان در عرصه های مختلفی  فعالیت داشته اند و مدارس علمیه، درمانگاهها و بیمارستان های زیادی در استان اصفهان و حتی در کشور پایه گذاری و بنا نهاده اند.

 آیت الله طباطبایی نژاد ابراز داشت: همچنین در سطح علمی ودینی ایشان گنجینه گرانبهایی چون تفسیر نورالقرآن را تفسیر و ترجمه کرده و به چند زبان در دنیا منتشر کرده اند که همه اینها قابل ستایش و تقدیر بسیار هست.

وی اضافه کرد: شخصیت آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی در اصفهان مایه برکات زیادی هم برای مردم اصفهان و هم برای حوزه علمیه بوده است چنانچه تلاش ایشان برای راه اندازی بزرگترین کتابخانه با نام امیرالمومنین در اصفهان که نزدیک به یک میلیون نسخه کتاب در آن جمع آوری شده است را باید ارج نهاد و در این زمینه باید بیشتر بر روی شخصیت و تلاش های ایشان کار شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha