دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

حوزه/ مردم مظلوم افغانستان که با فداکاری کشور خود را از سلطه شوروی بیرون آوردند، گرفتار طالبان شدند و امروز نیز رئیس جمهورشان پای توافق نامه مصونیت آمریکایی ها در افغانستان را امضا می کند!

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، به مناسبت هفته وحدت در همایش روحانیون شیعه و سنی افغانستانی، در تالار شهروند اصفهان، بر هوشیاری و بصیرت روحانیون شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: ایجاد تفرقه و جدایی میان مسلمانان از سنت هایی است که کفار همیشه برای مقابله با مسلمانان به کار می گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آن چه در عصر ما مشاهده می شود چیزی جز اختلاف افکنی و ایجاد جدایی میان مسلمانان و قطعه قطعه کردن کشورهای اسلامی نیست.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: کشور شام در گذشته شامل لبنان، اردن و فلسطین می شد که در جنگ های جهانی اول و دوم و بعد از آن به کشورهای کوچک تر تقسیم شد و دشمن به این هم اکتفا نکرد و در هر کشور نیز ایجاد تفرقه میان فرقه ها و قومیت ها را دنبال کرد.

*ابرقدرت ها از اجتماع و اتحاد مسلمانان می ترسند

آیت الله طباطبایی خاطر نشان کرد: کفار و ابرقدرت ها از اجتماع و وحدت مسلمانان می ترسند و هر چه این همدلی و همبستگی بیشتر شود، دشمنی و کارشکنی و تفرقه افکنی آن ها بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: نزدیک ترین گروه به شیعه، اهل سنت و نزدیک ترین گروه به اهل تسنن، شیعیان هستند، چرا که هر دو گروه به خدا اعتقاد دارند و پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) را رسول و فرستاده خدا می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اهل تسنن به ائمه(ع) ما به عنوان فرزندان رسول خدا (ص) و علمای درجه یک اسلام احترام می گذارند و حتی ائمه اهل تسنن نیز در وصف امام صادق(ع) می گویند "هیچ چشمی ندیده و به هیچ قلبی خطور نکرده و هیچ ذهنی افضل تر از جعفر بن صادق را تصور نمی کند".

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: شافعی که از پیشوایان اهل سنت است در وصف حضرت علی (ع) می گوید"اگر مرتضی می توانست موقعیت واقعی اش را به بشر نشان دهد همه مردم به عظمت او به سجده می افتادند".

وی در ادامه با اشاره به این که بعد از انقلاب با فرمایشات امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دل های مسلمانان به یکدیگر نزدیک تر شد، ابراز داشت: باید برای نزدیکی و وحدت بیشتر تلاش کنیم تا  بتوانیم در مقابل کسانی که در مقابل دین و اسلام قیام کرده اند، بایستیم.

*همکاری سران عرب با صهیونیست ها!

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آیه 50 سوره مائده، گفت: ای کسانی که ایمان آورده اید یهود و نصاری را ولی خود قرار ندهید، چرا که آن ها با هم یک هستند و اگر از شما کسی با آنها دست دوستی داد، از خود آنهاست. در حال حاضر بیشتر سران کشورهای عربی با اسرائیل همکاری دارند، چرا که نگران ریاست و مقامشان هستند.

وی به جریانات غزه اشاره کرد و اظهار داشت: مردم غزه که تا چندی پیش با سنگ در مقابل اسرائیل می ایستادند، آیا جز با کمک ایران می توانستند به موشک مجهز شوند و اسرائیل را بیش از یک ماه در غزه به زانو درآورده به پای میز مذاکره بنشانند؟، این در حالی است که مردم غزه و 75 درصد مردم سوریه از اهل تسنن هستند، اما ایران از هیچ کمکی به آن ها دریغ نکرد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: انصاف نیست که مردم افغانستان که بسیاری بر هوش و زکاوت بالای آن ها اذعان دارند، از نعمت امنیت که حداقل نیاز یک کشور است، محروم باشند.

*انتقاد از اقدام رئیس جمهور افغانستان

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردم مظلوم افغانستان که با فداکاری کشور خود را از سلطه شوروی بیرون آوردند، گرفتار طالبان شدند و امروز نیز  رئیس جمهورشان پای توافق نامه مصونیت آمریکایی ها در افغانستان را امضا می کند!

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha