جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام حسن

حوزه / مراسم سالروز وفات نبی مکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) امروز صبح با حضور حضرت آیت الله سبحانی، آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، علما اساتید و عاشقان ولایت در مؤسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فاضل مرندی  با بیان روایتی از نبی مکرم (ص)  گفت: دشمن شناسی و راهکار مقابله با دشمن،  موضوع مهم در دین اسلام و در جامعه اسلامی است.

وی افزود: اگر کسی دشمن شناسی قوی نداشته باشد و عوامل دشمن را بر خود مسلط ببیند، قطعا  دنیا و آخرت آبادی  نخواهد داشت . بنابراین دشمن شناسی و برخورد با آن می تواند انسان را از گمراهی نجات بدهد و سعادت را برای بشر ضمانت کند.

 حجت الاسلام والمسلمین مرندی ادامه داد: جهل و نادانی، فقر و نداری و ظلم، سه دشمن مخرّب انسان در دنیا می باشند و اگر دشمن شناسی قوی نداشته باشیم   و هریک ازاین عوامل را بر خود مسلط ببینیم، عاقبت خوبی برای انسان قابل ترسیم نخواهد بود.

سخنران این مراسم اظهار داشت: جهالت و نادانی عامل مخربی در گمراهی است و تا جایی  پیش می رود که حق و ناحق برای انسان مشتبه می شود و چون دشمن شناس قویی نیست و در جهالت و نادانی غرق شده است، نمی تواند خوب را از بد تشخیص بدهد و همین عامل، موجب بدبختی بسیار از انسانها در طول تاریخ و به خصوص در دوران بعد از پیامبر(ص) و کربلا بود.

 وی گفت: خطر سقوط فقر و نداری از جهل بیشتر است، زیرا فقر موجب بی دینی انسان می شود. انسان گرسنه و فقیر نمی تواند درست فکر کند، تصمیم بگیرد و عبادت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرندی گفت: اقتصاد، نقش مهمی در دینداری دارد.  انسان گرسنه و فقیر نتوانسته دیندار قوی باشد، زیرا همیشه به فکر این است خود را از گرسنگی نجات بدهد و نمیرد. حوادث تاریخ بیانگر این حقیقت است  که عمده جنایت ها  به دست همین دسته انسانها اتفاق افتاد.زیرا برای بدست آوردن پول مجبور بودند هرجنایتی را مرتکب شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مرندی در پایان افزود: جامعه دینی و اسلامی نیازمند به انسانهایی است که در عرصه های مختلف دشمن شناس قوی باشند، مدیریت قوی دشته باشند، کار دار مدبر باشند تا موجب عزت، سربلندی و پیشرفت شوند.   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha