پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: یکی از محورهای اصلی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی، در منظر امام خمینی(ره) و بزرگان دین، حمایت از مستضعفان و نیازمندان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: یکی از محورهای اصلی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی، در منظر امام خمینی(ره) و بزرگان دین، حمایت از مستضعفان و نیازمندان بود و خوشبختانه انقلاب اسلامی طی سه دهه گذشته در این زمینه اقدامات مؤثر و تأثیرگذاری را صورت داده است.

وی با بیان این که در دوره طاغوت، دغدغه ای برای خدمت به نیازمندان نبود، تصریح کرد: پیش از انقلاب، ممکن بود اقداماتی از سوی حکومت انجام شود، ولی این ها کارهایی تبلیغاتی بود که به نفع خودشان بود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: در نظام اسلامی، هدف اصلی کمک به مردم قرارداده شد که تأسی از سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام بود.

وی، خدمت در بهزیستی را از جمله مهم ترین امور جاری در نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: مسئولیت در عرصه خدمت به مردم و نیازمندان، از توفیقات الهی است که باید با خدمت حداکثری، قدردان این نعمت بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، اقدام فعالان بهزیستی را در راستای تحقق بالاترین اهداف انقلاب معرفی و خاطرنشان کرد: خداوند انسان های سالم را در خدمت رسانی به افرادی که از سلامت کامل جسم بی بهره هستند، امتحان می کند و بالاترین پاداش های خود را برای خدمت به مردم قرار داده است.

وی افزود: در سیره معصومین علیهم  السلام، خدمت رسانی تنها منحصر به شیعیان نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم، نباید سختی های کار موجب دلسرد شدن خدمت گزاران شود.

در ابتدای این دیدار، همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی، با ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی از نظر کمی، نزدیک به دو و نیم برابر رشد داشته و بیش از چهار میلیون و هشتصد هزار نفر از خدمات مستقیم و 11 میلون نفر از خدمات آموزشی آن بهره می برند.

رئیس سازمان بهزیستی درباره خدمات تخصصی سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی در عرصه پشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت 900 کمپ ترک اعتیاد پزشکی از سوی سازمان بهزیستی گفت: حمایت از 192 هزار زن سرپرست خانواده و دو میلیون و صد هزار معلول از دیگر خدمات ارائه شده از سوی  سازمان است.

هاشمی با بیان این که سیاست سازمان بهزیستی در حمایت از معلولان، توانمند سازی است، گفت: با توجه به این که اشتغال معلولان کاری دشوار است، سازمان بهزیستی در این عرصه ضمن آموزش کار، در عرضه تولیدات آنها نیز فعال است.

وی افزود: با این اقدام، معلولان تحت پوشش سازمان، ضمن نقش آفرینی در عرصه تولید، وابستگی کمتری نسبت به برنامه های حمایتی سازمان خواهند داشت.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha