جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعیدی

حوزه / تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به کوتاهی های فراوان در دوره طاغوت، برای خدمت رسانی به شهر قم گفت: در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست که در این عرصه کوتاهی صورت گیرد؛ مسئولان باید نگاه خاصی به این شهر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: شما در راستای حفظ جان مردم و ایجاد رفاه در سفرها برای مردم تلاش می کنید.

وی با گرامیداشت 26 آذر، روز حمل و نقل و ترافیک و اطاعت پذیری فعالان عرصه حمل و نقل از فرمان امام(ره) گفت: در این عرصه مصلحت کشور بود که این خدمت و مجاهدت فعالان عرصه حمل و نقل انجام پذیرفت و این کار از عملیات جبهه ای کمتر نبود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به جایگاه قم در کشور و جهان گفت: حساسیت قم ایجاب می کند که مسئولان در امور خود، به حداقل ها اکتفا نکنند؛ چراکه نگاه به قم، تنها نگاه جغرافیایی نیست، بلکه این شهر از نظر سیاسی و فرهنگی در شرایط خاصی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: در اربعین حسینی، میلون ها نفر از 60 میلیت در کربلا حضور یافتند و ایران اسلامی در این عرصه نقش بسزایی در امنیت راه ها و خدمت رسانی به زائران داشته است.

وی با بیان این که قم ظرفیت این را دارد که با وجود حضرت فاطمه معصومه (س)، جایگاهی را در جهان داشته باشد، تصریح کرد: شهری که برای اهل بیت (ع)و محبان آنها، شهری امن و برای مخالفان اهل بیت( ع)ناأمن است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) قم را محل تربیت بزرگان دینی از جمله امام خمینی(ره) معرفی کرد و گفت: ویژگی مهم دیگر قم، این است که بر اساس روایات، به عنوان آشیانه آل محمد(ص) معرفی شده است؛ در چنین شهری باید همه مسئولان تلاش کنند شرایطی در این شهر ایجاد کنند که در شأن حرم اهل بیت(ع) باشد.

وی با اشاره به کوتاهی های فراوان در دوره طاغوت، برای خدمت رسانی به شهر قم گفت: در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست که در این عرصه کوتاهی صورت گیرد؛ مسئولان باید نگاه خاصی به این شهر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به نقش مهم مردم در این عرصه اشاره کرد و افزود: همانطور که دولت برای عرصه های مخلتف رفاهی مردم تلاش می کند، مردم نیز باید نقش خود را ایفا نمایند و ضمن قدردان بودن از خدمات ارائه شده، مسئولان را در این راه یاری رسانند.

وی خطاب به فعالان عرصه حمل و نقل استان قم گفت: شما نقش مهمی در آگاه سازی مردم نسبت به عبور و مرور ایمن در جاده ها دارید؛ چون تا زمانی که مردم در این عرصه اصول ایمنی را رعایت نکنند؛ خدمات شما به تنهایی تأثیر زیادی نخواهد داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان افزود: ما باید زینت دیگر کشورها باشیم و رفتارها و گفتارهای خود را به عنوان الگویی در اختیار همگان قرار دهیم.

در ادامه این دیدار، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قم با بیان این که تلاش ما به دنبال ایجاد سفر ایمن در جاده های استان قم است، افزود: در این راستا، 15 مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های استان قم در حال احداث است که در صورت بهره برداری، مسافران در مسافت های مختلف می توانند از خدمات جاده ای بهره مند شوند.

دکتر جمالی با اشاره به به راه انداز پنج پل عابر پیاده در سطح جاده های استان برای سلامتی عابرین پیاده گفت: همچنین در راستای بالا بردن سطح خدمات و ارتقای سطح علمی فعالان عرصه حمل و نقل، 422 نفر از کارکنان اداره حمل و نقل و پایانه ها و 1300 نفر از رانندگان در دوره های آموزشی شرکت کرده اند. البته تمامی راننندگان نیز قبل از ورود به سامانه حمل و نقل در دوره های آموزشی حضور می یابند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قم ادامه داد: در روستاها نیز با برگزاری کلاس های آموزشی و توزیع رایگان 2000 کلاه ایمینی به موتورسواران تلاش شده تا از میزان آسیب های رانندگی کاسته شود.

وی با اشاره به استفاده از سامانه حمل و نقل هوشمند در نقاط حساس و حادثه خیز جاده های استان برای ارائه گزارش لحظه به لحظه ادامه داد: همچنین دو تابلوی ترافیکی در ورودی های استان نصب خواهد شد که این تابلو، وضعیت ترافیکی را در جاده های استان نشان می دهد و رانندگان می توانند بر اساس ترافیک جاده ها، مسیر مناسب را انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha