سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) گفت: هیچ عاملی نمی تواند جلوی اراده ملت ایران را بگیرد؛ گرچه دنیا با امپراطوری رسانه ای خود ما را بایکوت خبری کرده و ثروت های ما را حبس کند، ولی همچنان از موانع عبور می کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، ظهر امروز در دیدار اعضای شورای نهضت سواد آموزی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی و قرار داشتن در آستانه دهه بصیرت، گفت: باید به برکت حضور خود در نظام اسلامی و شهر مقدس قم، به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

امام جمعه قم ضمن قدردانی از خدمات آموزش و پرورش استان در برطرف کردن بی سوادی، افزود: ما باید توجه داشته باشیم که شهر مقدس قم در عرصه علم و آموزش، در جایگاه بالایی قرار داشته باشد، چراکه جایگاهی که در آن قرار داریم، نسبت به دیگر جایگاه ها تفاوت دارد.

وی، قم را بر اساس روایات، آشیانه اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد و افزود: کسانی که در قم به عنوان مسئول یا شهروند حضور دارند، باید از نظر روحی و علمی، خود را در شأن این شهر قرار دهند؛ دانشجو، طلبه و دانش آموزان این شهر باید در جایگاه مطلوب روحی و علمی قرار داشته باشد.

قم مهد علم و فقاهت و مرجعیت 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، قم را مهد علم و فقاهت و مرجعیت  معرفی کرد و گفت: قم همواره محل نشر علوم اهل بیت علیهم السلام بوده و امروز نیز به عنوان بالاترین و مقتدرترین مرکز علمی در جهان تشیع و اسلام است؛ از این رو ادای تکلیف در این جایگاه، کار ساده ای نیست.

بی سوادی در شهر مقدس قم، پذیرفته نیست

وی، ادای تکلیف در شهر قم را ادای حق حضور در عش آل محمد(ص) معرفی و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی اصلاً پذیرفته نیست که در شهر قم، بی سوادی وجود داشته باشد. کسی که درقم زندگی می کند، باید حتماً از فرصتی که در عرصه سواد آموزی فراهم شده، استفاده کند.

امام جمعه قم اذعان داشت: همه کسانی که در قم زندگی می کنند، باید غیرت مندانه، با احساس تکلیف و ادای حق ولایت، نسبت به علم اندوزی و سوادآموزی اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این عرصه از سوی شورای نهضت سواد آموزی، کارها و برنامه های زیادی انجام شده است و بستر کافی فراهم است، از این به بعد، مردم هستند که باید ورود یابند و از امکانات فراهم شده استفاده حداکثری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه افزود: تجربه 35 ساله ثابت کرده که ما ایرانیان وقتی اراده کنیم کاری را انجام دهیم، آن کار شدنی است؛ یعنی هیچ عاملی نمی تواند جلوی اراده ملت ایران را بگیرد؛ گرچه دنیا با امپراطوری رسانه ای خود ما را بایکوت خبری کرده و ثروت های ما را حبس کرده، ولی در عین حال، همچنان که از دل موانع عبور می کنیم، در این مسئله نیز باید بتوانیم موانع را کنار زده و ننگ بی سوادی را در اسرع وقت در شهر و استان خود بزداییم.

در ابتدای این دیدار، حمید رضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش قم گزارشی  از سیاست ها و برنامه های اتخاذ شده در راستای برطرف کردن بی سوادی در استان قم ارائه داد.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha