جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ا‌هل بیت علیهم السلام

حوزه/ مسئول اجرایی موکب حضرت معصومه(س) گفت: مهمترین ویژگی و امتیاز موکب حضرت معصومه (س) مردمی بودن و استفاده از کمک های مادی و معنوی مردم شریف قم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمود پارچه باف درنشستی با  حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اظهارداشت: موکب حضرت فاطمه معصومه(س) برای اولین بار در اربعین حسینی در کربلا برپا شد و جمعی از مردم قم در حرکتی مردمی از دهه اول ماه صفر با استقرار در شارع البغداد مقدمات میزبانی از زائران ایرانی و به خصوص قمی‌ها را فراهم کرده‌اند.

مسئول اجرایی موکب حضرت معصومه(س) افزود: موکب حضرت فاطمه معصومه(س) با حمایت مالی مردم قم و حمایت معنوی مراجع معظم تقلید با موفقیت برپا شد و خدمت رسانی شایسته ای به زائرین اربعین حسینی داشتند.

وی عنوان کرد: توزیع غذای ایرانی بین زائران یکی از برنامه‌های موکب حضرت فاطمه معصومه(س) است که از روزهای ابتدایی برپایی موکب روزی ۴ هزار غذا توزیع شده و امروز به ۱۰ هزار غذا نیز رسیده است.

مسئول اجرایی موکب حضرت معصومه(س) ابراز داشت: مهم‌ترین کار این موکب بعد از اربعین است چرا که عصر اربعین تمامی موکب‌های عراقی جمع می‌شوند و این امر موجب سردرگمی زائران ایرانی می‌شود که همچنان در کربلا حضور دارند.

وی بیان داشت: موکب حضرت فاطمه معصومه(س) برای اسکان زائران در منطقه رکن البستان در شارع بغداد مکانی را فراهم کرده است که زائران قمی در این مکان اسکان یافته‌اند.

پارچه باف گفت: معاون استاندار کربلا از حضور شهرداری تهران و موکب قمی‌ها که برای اولین بار در اربعین حسینی مبادرت به خدمات رسانی کرده‌اند تقدیر کرده است.

یک تیم پزشکی از هلال احمر استان قم هم در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) حضور داشتند که با دو پزشک و 3 دستیار به مردم خدمات درمانی می‌دهند.

وی بیان داشت: موکب حضرت معصومه(س) در دو منطقه شارع بغداد و منطقه رکن البستان مستقر بود تا سه روز بعد از اربعین مشغول خدمت رسانی به زائران به ویژه ایرانیان بود و در این مدت بیش از 500 نفر وظیفه خدمت رسانی به زائران را داشتند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha