جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 341344
۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
صیفار

حوزه/ مدیرگروه مطالعات تربیتی معاونت تهذیب گفت: طلاب حوز های علمیه مها رت های زندگی را بر اساس نیاز سنجی و آسیب شناسی های انجام شده فرا می گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی محمدی صیفار، با اشاره به اهمیت تهذیب  اظهارداشت: تهذیب و اخلاق از جمله وظایف اصلی معاونت تهذیب حوزه های علمیه بوده و در همین راستا برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است که نیاز سنجی و آسیب شناسی حوزه های علمیه از جمله آن می باشد.

مدیرگروه مطالعات امور تهذیبی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، افزود: دفتر مدیریت مطالعات تربیتی و فرهنگی از جمله اداراتی است که در همین راستا فعالیت کرده و آسیب ها و نیازهای بررسی شده را  در قالب کتب و بروشورهایی تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار می دهد.

حجت الاسلام محمدی صیفار، در همین راستا به انتشار کتاب «مشق عشق» اشاره و ابرازداشت: این کتاب پس از بررسی و نیاز سنجی های انجام شده در بعضی از مدارس علمیه سراسر کشور و برخورد با برخی از آسیب ها با موضوع تربیت فرزند و مسائل خانوادگی، به رشته تحریر در آمد.

وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم در رفع این آسیب ها گام برداریم ، کتاب مورد نظر  بر اساس زندگی علما و معرفی سیره عملی بزرگان دین در زندگی خانوادگی ونحوه تعامل آنان با همسر و فرزندان، تنظیم شد.

مدیرگروه مطالعات امور تهذیبی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، ادامه داد: کتاب «مشق عشق» حاوی 151 خاطره از سیره خانوادگی بزرگان دین، هم‌چون امام خمینی، مقام معظم رهبری، علامه طباطبائی، علامه جعفری و حضرات آیات‌ مرعشی نجفی،بهجت و... بوده و سعی کرده است تا الگویی برای نسل های امروزی مخصوصا طلاب جوان ارائه نماید.

حجت الاسلام محمدی صیفار، اذعان اشت: این کتاب در سه فصل اصلی محبت و احترام به همسر، فرزندپروری و نکات متنوع تربیتی خانوادگی تدوین و توسط سازمان چاپ و انتشارات سازمان اوقاف در پنج هزار  نسخه چاپ شده است.

این پژوهشگر دینی یادآورشد: برای انتشار این کتاب بیش از 50 منبع  در طول یکسال مورد مطالعه قرار گرفته و در نهایت سیره هایی مطابق با اهداف کتاب گردآوری گردید.

وی در بخش پایانی سخنان خود، با بیان اینکه دین اسلام مکتب جامعی است که به تمام زوایای زندگی بشری توجه کرده است، خاطرنشان ساخت: در زمینه خانواده نیز علاوه بر آیات قرآنی، تاکیدات فراوانی از سوی ائمه اطهار در قالب روایات و سیره آنها موجود است  که در طول تاریخ، علمای سلف ما به این اصول مقید بودند، لذا امروز رفتار این بزرگان برای ما الگویی دینی است؛  در همین راستا دفتر مدیریت مطالعات تربیتی و فرهنگی در صدد است تا با ارائه این الگوها، مهارت های زندگی را به طلاب بیاموزد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha