جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام ملکی معصومیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم با بیان اینکه امروز شبهات بسیار پیچیده‌ای در اینترنت مطرح شده است ابراز داشت: معلوم است که یک تیم تخصصی را به کار گرفته‌اند تا شبهات پیچیده‌ای را به وجود آورند که جوانان را منحرفت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ملکی دوشنبه شب در مراسم تقدیر از ممتازین مدرسه علمیه معصومیه با بیان این که یکی از ویژگی‌های این مدرسه ورود طلاب در سن و سال ازدواج است اظهار کرد: در این سن مشکلات بسیاری وجود دارد و با برگزاری این همایش درصددیم از طلاب منظم  که با این مشکلات به موقع در کلاس‌ها شرکت می‌کنند تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه مراجع عظام حرام می‌دانند که کسی در حوزه باشد و درسش را به طور کامل نخواند گفت: مدرسه معصومیه پر است از شهید باقری که شخصیت ناشناخته‌ای بود و ایدئولوژی‌اش موجب پیروزی بسیاری از عملیات‌ها شد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به اینکه اگر طلاب از لحاظ علمی و تهذیب کار کنند ما حسن باقری‌های بسیاری خواهیم داشت بیان کرد: ما با برگزاری این همایش به صورت نمادین می‌خواهیم از طلاب این مدرسه تشکر کنیم و اعتقاد داریم که همه طلاب این مدرسه ممتاز هستند.

وی با بیان اینکه امروز شبهات بسیار پیچیده‌ای در اینترنت مطرح شده است ابراز داشت: معلوم است که یک تیم تخصصی را به کار گرفته‌اند تا شبهات پیچیده‌ای را به وجود آورند که جوانان را منحرفت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود: کسی که در حوزه جنس مطالعه‌اش از جنس مطالعه شهید مطهری و امام خمینی(ره) باشد، می‌تواند در سال‌های آینده به شبهات پیچیده‌تر نیز پاسخ دهد و به این دلیل است که اصرار داریم که طلاب درس‌های خود را به طور کامل و خوب بخوانند.

حوزه نیاز به عالم دارد

وی با بیان اینکه پاسخ دادن به شبهات غیر از داشتن تقوا، عالم بودن نیز می‌خواهد مطرح کرد: حوزه نیاز به عالم دارد منتها عالمی که ایمان به دانستنی‌هایش داشته باشد و به آن عمل کند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به اینکه نتیجه علم باید در رفتار تجلی کند گفت: عالم وقتی راه می رود باید این دانش در رفتارش نشان داده شود و این علم در تمام زندگی‌اش نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز حضور امثال شما در حوزه از واجبات است ابراز داشت: خانواده‌ها یکی از کارهایی که باید انجام دهند این است که فرزند خود را حمایت کنند تا یک سرباز مسئله شناس، موضوع شناس و موثر برای اسلام تربیت شود.

انتقاد از فرهنگ برهنگی

حجت الاسلام و المسلمین ملکی از اینکه فرهنگ برهنگی در جامعه رواج پیدا کرده است انتقاد کرد و گفت: امروز در جامعه ما برای طلاق جشن می‌گیرند و قبح گناه در جامعه ریخته شده است.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز مردم ما عالم می‌خواهند عنوان کرد: در طول تاریخ اسلام، فضای جامعه به این صورت نبوده است که مردم این همه به روحانی علاقه نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: مردم از ما سواد می‌خواهند که وقتی سؤالی می‌پرسند جواب دهیم و هنگامی که جواب آن‌ها را می‌دهیم مغرور نشویم.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha