جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمود ملک دار

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه گفت: اطلاعات 40 هزار نفر از دانش آموختگان و طلاب در سیستم این معاونت ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار صبح امروز در اولین اجلاس مسئولان روحانیون نهادها با موضوع «تعامل مطلوب حوزه و روحانیون شاغل» ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج)، اظهار داشت: انصافا در سال های گذشته کارهای بسیار مناسبی در مدیریت حوزه های علمیه کشور انجام شده است که ستودنی است.

وی ادامه داد: جداشدن صف و ستاد، ایجاد مدیریت های استانی، ایجاد شورای های استانی و راه اندازی معاونت های جدید در حوزه های علمیه از جمله کارهای بسیار مفید شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه بوده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با بیان این مطلب که امروز حوزه های علمیه در سطح ملی و بین المللی در حال حرکت است، ابراز داشت: یکی از معاونت های جدیدالتأسیس بر اساس مصوبه شورای عالی، معاونت امور طلاب و دانش آموختگان بوده است که از بخش های مختلفی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار ادامه داد: یکی از بخش های این معاونت، دفتر دانش آموختگان است که فلسفه وجودی آن، ساماندهی دانش آموختگان حوزه های علمیه و نیازهایی است که نظام به روحانیت دارد می باشد.

وی یادآور شد: سه عرصه شناسایی، نیازسنجی و پشتیبانی و آموزش های کاربردی از فعالیت های این دفتر می باشد.

که  تا به امروز 40 هزار نفر از دانش آموختگان و طلاب ما از طرق مختلف اطلاعات خود را در سیستم این معاونت ثبت که از این تعداد 30 هزار نفر اطلاعاتشان کامل است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار تصریح کرد: این افراد پس از دسته بندی و ورود به طبقات مختلف، مصاحبه ای از آنها انجام می شود که تا به امروز از 4 هزار نفر از این عزیزان مصاحبه حضوری به عمل آمده است.

تفاهم نامه با 150دستگاه مرتبط با حوزه

وی عرصه دوم را نیازسنجی عنوان کرد و گفت: ما باید نیاز سازمان های مختلف را بررسی کنیم که در این راستا با با 150 نهاد و سازمان مرتبط شده و تفاهم نامه هایی نیز با برخی از آنها به امضا رسیده است.

حضور 2500روحانی در نهاد های نظام

معاون امور طلاب و دانش آموختگان با بیان این مطلب که تا به امروز 2500 نفر از روحانیون را به دستگاه های گوناگون معرفی کرده ایم، تصریح کرد:: از این تعداد بسیاری جذب شده و البته برخی نیز در مرحله مقدماتی جذب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار با اشاره به برگزاری آموزش غیرحضوری برای طلاب و روحانیون شاغل، اظهار داشت: آموزش بدو خدمت و آموزش ضمن خدمت نیز در ساختار این معاونت آمده است.

وی به سند تعامل حوزه و مسئولین نهادها اشاره کرد و گفت: برای تدوین این سند، پیش نشست هایی برگزار شده که تقدیم حضور عزیزان می گردد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان در پایان خاطرنشان ساخت: دبیرخانه ای نیز برای این موضوع در این معاونت راه اندازی شده تا بتوان کارها را به پیش برد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha