پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله مدرسی

تا زمانی که اندیشه ناصواب و وارونه بنی امیه در دین در میان مسملانان موجود است و جریان سیاسی اسلام نتواند از دست آن نجات یابد نتیجه بهتر از اتفاقات کنونی مصر و تونس و لیبی و سوریه و عراق نخواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله محمدتقی مدرسی از علمای مقیم کربلا در حضور جمعی از زائران در دفتر خود در شهر مقدس کربلا گفت: چرا جریان موسوم به اسلام سیاسی در مصر و تونس و لیبی و سوری و نیجریه و سومالی شکست خورد و چرا آنها این روزها تصویری زشت و کریه را از اسلام و جریان سیاسی به نمایش می گذارند؟

ایشان افزود: اسلامگراها در تونس قدرت را از دست دادند و آن را به یکی ار سران نظام سابق تحویل دادند و دولت ها و نظام های سابق مانند نظام بن علی و بورقیبه به اشکال جدید دوباره روی کار آمدند و در مصر نیز به همین صورت شخصیت های نزدیک به نظام سابق روی کار آمدند و در لیبی نیز هرچه دلتان می خواهد بگویید تا جایی که نزدیک است لیبی در دریای خون غرق شود و سومالی نیز نه فقط جنگ داخلی جریان دارد بلکه در هر روستا و شهر درگیری دائم وجود دارد، چرا؟ آیا جز این است که دین خدا برای نجات بشریت آمده؟ آیا دین خداوند مانند کشتی نوح نیست؟ این کشتی کجاست؟ چرا این کشتی و انسان های سوار بر آن غرق شده اند؟

ظاهر دین را گرفتند و حقیقت را رها کردند

آیت الله مدرسی گفت: دلیل این است که اتفاقاتی که برای امت اسلامی رخ داده دقیقا مانند اتفاقاتی است که برای امت های گذشته در زمان حضرت موسی و عیسی و اسماعیل و اسحاق و پیامبران گذشته رخ داده است. و مشکل اصلی در این است که اولا مردم در مقابل دین ایستادند و هنگامی که با شکست مواجه شدند در ظاهر آن را پذیرفتند، اما آن را تغییر دادند و به تعبیر امام علی علیه السلام در این باره « وَ لُبِسَ الاسلام لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوبا » یعنی پوست خز را وارونه بر تن کرد. چرا دین الهی که پیامبران آوردند نتوانست آنها را نجات دهد و متحد سازد؟ زیرا آنها ظواهر دین را گرفتند و حقیقت آن را رها کردند و خداوند هم در سوره مائده خطاب به آنها می فرماید: «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لا تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ غَيْرَ الْحَقِّ وَلا تَتَّبِعُوا أَهْوَاءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَأَضَلُّوا كَثِيراً وَضَلُّوا عَنْ سَوَاءِ السَّبِيلِ * لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ * كَانُوا لا يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنكَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ»(77-79). دین همچون بنایی متکامل و محکم است که اگر در یک طرف آن غلو و افراط صورت بگیرد مستلزم نقص در طرف دیگر آن خواهد بود و نتیجه هم این می شود که دین مخدوش و غیر قابل استفاده می گردد. سپس خداوند سبحان بخشی از گمراهی و اشتباهات آنها را بیان می کند و می فرماید یکی از اسباب این است که آنها از عمل زشتی که انجام می دادند دست بر نداشتند و فساد در میان آنها رایج شد و آنها هم با آن مبارزه نمی کردند، دروغ در میان آنها منتشر می شد و در برابر آن ساکت بودند، انحرافات در میان آنها رواج می یافت و با آن کاری نداشتند.. و دلایل دیگری نیز وجود دارد که قرآن کریم در سوریه های دیگر بیان کرده است.

ایشان ادامه داد: همین اتفاق در مسلمان ها هم رخ داد و نمونه آشکار آن را می توان در اموی ها یافت. هنگامی که حزب اموی بر مسلمان ها حاکم شد، هر چیزی اسم دین داشت اما ضد دین بود. نماز ضد نماز بود، نماز جمعه ضد نماز جمعه بود، جهاد ضد جهاد بود و هر چیزی از معنای اصلی خود منحرف شده بود و پوست خز را وارونه بر تن اسلام کرده بودند و به عنوان مثال جهاد و مبارزه آنها به جای آنکه با کافران و دشمنان اسلام باشد، با اهل بیت علیهم السلام بود و امام حسین علیه السلام را در کربلا شهید ساختند. نماز آنها هم به همین صورت. آنها قوانین را تغییر دادند و فقط ظواهر را به حال خود گذاشتند اما مفاهیم و معانی دین را تغییر دادند و معاویه هم این را به صراحت بیان کرد و گفت: من با شما نجنگیدم تا نماز و روزه و حج به جا بیاورید زیرا می دانم شما این کارها را انجام می دهید اما من با شما جنگیدم تا بر شما حکومت کنم.چنین دینی تغییر یافته بود و متاسفانه تراث بنی امیه هنوز هم موجود است و اندیشه باطل و وارونه دینی آنها هنوز هم موجود است و تا زمانی که این نظریه باطل در میان مسلمانان وجود داشته باشد و جریان سیاسی اسلام نتواند از دست آن خلاص شود، نتیجه در مصر و تونس و لیبی و سوریه و عراق بهتر از این نخواهد بود.

اسلامِ داعشی همان اسلام اموی است

آیت الله مدرسی در این زمینه گفت: اسلام داعشی همان اسلام اموی است که در جهان منتشر شده و خطرناک ترین دشمن برای تحریف اسلام ناب محمدی به شمار می رود و این مطلبی است که گفتار و کردار این جماعت و اعمال وحشیانه آنها در سوریه و عراق و مناطق دیگر آن را تایید می کند از جمله حمله وحشیانه اخیر آنها در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) در استان إب در یمن که یکی از داعشی ها به مجلس جشن میلاد پیامبر(ص) حمله کرده و خود را منفجر ساخته و ده ها انسان مسلمان بی گناه را در این جشن نورانی کشته و مجروح ساخته است و همچنین حمله به زائران سامرا در سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام. این همن اسلام داعش است، همان اسلام سیاسی ساختگی و تقلبی و منحرف اموی ها. اسلامی که در واقع ضد اسلام است و فقط نام اسلام دارد و با این حال شاهد این هستیم که آنها هنگام انتشار خبر انفجار تروریستی و حمله به مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) در یمن در شبکه های ماهواره ای گمراه کننده خود، این خبر را با ظاهری موجه منتشر می کنند و این همان تعصب جاهلی و اموی سیاه است که تمام جهان آن را مشاهده کرد. و متاسفانه این گونه وانمود می کنند که با اموی های جاهلی فرق دارند اما در واقع و درون خود پیرو افکار جاهلی اموی هستند و نه پیامبر را دوست دارند و نه اهل بیت ایشان را.

آیت الله مدرسی افزود: این اسلام ادعایی به جایی نمی رسد و اصلا اسلام نیست و همان طور که کسانی که یهودیت و مسیحیت را منحرف کردند موفق نمی شوند، کسانی هم که اسلام را از معنای اصلی آن منحرف می کنند موفق نمی شوند و تنها دینی به سرانجام و مقصد می رسد که علوی و تابع قرآن و سیره پیامبر باشد. و ما می خواهیم به جهان بگوییم: به سوی این دین بیایید، این دین ما نیست بلکه دین خداوند است و ما شما را به سوی خود دعوت نمی کنیم، ما متعصب نیستیم بلکه شما را به دین خدا دعوت می کنیم، بیایید تا همه باهم زیر پرچم دین رحمت و کرامت و آزادی و عدالت و قرآن و دین پیامبر(ص) و دین علی(ع) و دین مؤمنان خالص و صالح زندگی کنیم. امروز اگر امت اسلام به حقیقت و جوهر دین حق بازگردد، خدوند متعال نیز ما را یاری می کند اما باید تاکید کنیم که بازگشت به دین فقط به شعار نیست بلکه به شعائر است و نه فقط به شعائر بلکه به تقوا است. دین باید آن گونه که خدا خواسته اجرا شود نه مطابق میل من و شما.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha