شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نوروزی اردبیل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: باید با بهره گیری از ابزار های ارتباطی، فرهنگ اسلامی را به درون خانه وارد کرد تا نوجوانان و جوانان از هجمه های فرهنگی مصون بمانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین نوروزی، در نشستی با  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان، با بیان این مطلب که هنر، زبان اندیشه است، گفت: نظریه های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها تدریس و تبیین می شوند، ولی کاربردی کردن آنها در اجتماعات مردمی و جوامع مستلزم استفاده از ابزارهای هنری می باشد.

وی با اشاره به کاربرد منبر در ترویج دین و معارف اهل بیت(ع)، افزود: الان عرصه، عرصه چند رسانه ای است و باید در عرصه تبلیغ متناسب با شرایط روز  از ابزارهای نوین تبلیغی مانند، فضای مجازی، تلویزیون، سینما، شبکه های اجتماعی و ... استفاده کرد.

وی با اشاره به این که کودکان از همان دوران کودکی با فرهنگ عاشورا انس می گیرند، تصریح کرد: باید با بهره گیری از ابزار های ارتباطی، فرهنگ اسلامی را به درون خانه وارد کرد تا نوجوانان و جوانان از هجمه های فرهنگی مصون بمانند.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست با تاکید بر این که باید مبانی نظری اسلامی ابزارهای هنری، در قالب فرهنگ به مردم ارائه شود،  گفت: نباید نظریه های اسلامی در کتابخانه ها و دانشگاه ها محصور بماند و از این نظریه ها در رفتارسازی جامعه استفاده نشود.

برپایه این گزارش، در این جلسه، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه استان، معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنی چند از مدیران مدارس و تعدادی از طلاب فعال در عرصه هنر و سینما و به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha