پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اعرافی

حوزه / رئیس جامعة المصطفی گفت: اگر کینه های جاهلانه کنترل نشود آینده دشواری را پیش روی جهان اسلام خواهد گذاشت و پیامبر اسلام منادی دوستی و برادری است؛ اهل بیت(ع) هم همیشه بر راهبردهایی تاکید می کردند که معطوف به یک دستی امت اسلام بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار مدرسه معارف اسلامی جامعة المصطفی، گفت: بازگشت به الگوی متعالی پیامبر اسلام(ص) وظیفه امروز همه مسلمانان است؛ پیامبری که هر کس با او ارتباط می گرفت، شعاع نور و جاذبه او همه را در بر می گرفت.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) صلابت و قدرت را با نهایت اخلاق و جذابیت اخلاقی درآمیخته بود و انسان کاملی که در صدر سلسله عالم خلقت قرار گرفته بود و همه خوبان عالم، شاگرد ایشان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان به بازگشت به آموزه‌های نبوی نیاز داریم؛ در عصری که قدرت های استکباری از جهل و نادانی ها ما و فرق گوناگون اسلامی بهره می‌برند، آتش های اختلاف و  نزاع را درجهان اسلام برافروخته‌اند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: امروز دوای درد ما بازگشت به طبیب دوار بالطبه است؛ دشمنان ما حس کردند که خیزش اسلامی و بیداری دل های مسلمانان زمینه ای برای نوسازی تمدن اسلامی است و برای جلوگیری از آنها بهترین راه اشغال و جنگ نیست و بهترین کار آن است که مسلمانان و کشورهای اسلامی را به جان هم بیاندازند.

وی افزود: این مساله فاجعه سنگینی است که باید حوزه های علمیه جهان اسلام برای آن چاره جویی کنند؛ همه باید پرچم دوستی و صممیت و کنار گذاشتن تکفیر و اهانت به هم را بر افرازیم.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: هفته وحدت امسال مضامین بسیار عالی تری نسبت به گذشته دارد، ما اهل برادری و دوستی و دوری از کینه ها هستیم؛ کینه های جاهلانه ای که اگر کنترل نشود آینده دشواری را پیش روی جهان اسلام خواهد گذاشت. پیامبر اسلام (ص) منادی این دوستی و برادری است؛ اهل بیت(ع) هم همیشه بر راهبردهایی تاکید می کردند که معطوف به یک دستی امت اسلام بوده است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه بیان کرد: در این عصر از یک سو با اعتقادات غلط تکفیری مواجه هستیم که ریشه های آن در جاهایی است که زیر سایه آمریکا و قدرت های استکباری به جنایت خود ادامه می دهد و از طرفی شاهد تندروهایی در شیعیان هستیم که به تعبیر مقام معظم رهبری، شیعه انگلیسی است؛ ماموریت ما پیگیری آرمان های انقلاب اسلامی که پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و آرمان وحدت اسلامی است.

وی افزود: بدون تردید باید از تجربیات نوین جهان استفاده کنیم؛ زیرا فکر بشر دائما تولید و بازتولید معانی و راهکارها دارد، ولی هیچگاه نباید فراموش کنیم که نوسازی و بازسازی در نظام های آموزشی، تربیتی، پژوهشی و تبلیغی نباید سنت های مطلوب و ارزشمند حوزه را متروک بدارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: سنت حوزه های علمیه بسیار متعالی است و باید از این تجربیات تاریخی در بازسازی خود استفاده کنیم؛ در حوزه آموزشی انتخاب استاد مباحث، پرسش و پاسخ و پیش مطالعه و... از جمله سنن عالی حوزوی است که باعث شکوفایی طلاب شده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha