شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حکیمی فر

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی با تاکید بر این که معنای وحدت زیر پا گذاشتن اصول و یا عبور از معیارهای اساسی و خطوط قرمز مذهب نیست، تصریح کرد: باید با تکیه بر مشترکات، در مقابل تفرقه افکنان و تکفیری ها ایستاد.

حجت‌الاسلام‌ حکمت حکیمی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ضرورت مقابله با افراطی گری ها در جهان اسلام، گفت: در شرایط کنونی جهان اسلام، وحدت، اكسير عزت، سعادت، امنيت و پيشرفت امت اسلامی است.

 وی با تاکید بر این که بشریت با تبعیت از سیره پیامبر اعظم(ص) به آرامش و رستگاری می‌رسد، بیان داشت: رسول خدا(ص) حقيقتي برآمده از ترجمان «ان هو الا وحي يوحي (نجم/4)»است و سيره آن حضرت چراغ راه بشریت در تاریکی هاست می‌توان با الگوگیری از پیامبر اعظم(ص) از هرگونه اختلاف و تفرقه پرهیز کرد.

امام‌جمعه شهر توپ آغاج استان کردستان با بیان این که قرآن کریم، سقوط امت اسلامی را یکی از آثار سوء فاصله گرفتن از وحدت و روي آوردن به اختلاف، تشتت و تفرقه مطرح کرده است، تأکید کرد: تسلط ستمگران، جنگ و خونريزي، شكست و تضعیف امت اسلامی،  فروپاشي هيبت اقتدار اسلام و ... از دیگر آثار منفی دوری از وحدت است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با تاکید بر این که معنای وحدت زیر پا گذاشتن اصول و یا عبور از معیارهای اساسی و خطوط قرمز مذهب نیست، تصریح کرد: باید با تکیه بر مشترکات، در مقابل تفرقه افکنان و تکفیری ها ایستاد.

حجت الاسلام حکیمی فر به حمایت دنیای استکبار از گروه های تروریستی هچون داعش، اشاره کرد و گفت: ایمان راسخ، بصیرت و دشمن شناسی، دوری از اختلاف و تفرقه و وحدت امت اسلامی، تنها راه پیروزی بر دشمنان اسلام و مسلمین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha