چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
45

این جشن با حضور اساتید، دانشجویان، کارکنان، سفیر ایران در سنگال، رایزن فرهنگی، ایرانیان مقیم سنگال، خانواده دانش آموختگان در نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در داکار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از جامعة المصطفی، جشن اولین دوره دانش آموختگی دانشجویان جامعه المصطفی نمایندگی سنگال در داکا پایتخت این کشور برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمرادی نماینده المصطفی در سنگال در این باره ابراز داشت: این جشن با حضور اساتید، دانشجویان، کارکنان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال، رایزن فرهنگی، ایرانیان مقیم سنگال، خانواده دانش آموختگان در نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در داکار برگزار شد.

وی با تبیین فعالیت های مختلف معاونت آموزش به ویژه روند صدور مدارک رسمی از سوی وزارت آموزش عالی تصریح نمود: این نمایندگی با انگیزه تشویق و قدردانی، بهترین دانشجوی دو ترم گذشته، بهترین استاد و بهترین نیروی اداری و خدماتی را معرفی کرده و با اعطای هدایایی از آنان تقدیر و تشکر نموده است.

وی افزود: در ادامه این جشن، شیخ حضرمی ون معاون آموزش و استاد نمایندگی المصطفی با قرائت قصائدی در مناقب پیامبر، با اعلام فارغ التحصیلان دوره اول، دانشجویان را به تلاش بیشتر همراه با سلوک اخلاقی فرا خواند.

در ادامه این جشن حجت الاسلام هاشمی نماینده سابق جامعه المصطفی  با تهنیت و اظهار خوشوقتی از دیدار مجدد با اساتید و دانشجویان، آنان را به حسن سلوک و تلاش بیشتر برای رسیدن دانشگاه به اهداف مقدس خود دعوت نمود و به مناسبت هفته وحدت گفت: دامن زدن به اختلافات شیعی - سنی، فتنه استکبار جهانی است و بسیاری از سخنان فتنه جویان درباره اعتقادات شیعی عاری از واقعیت است.

وی افزود: تعداد کسانی که امروز مدارک کارشناسی خود را دریافت می نمایند، باید بیش از حاضرین در جلسه باشند، اما بعضی از آنان جهت ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد به ایران مهاجرت کرده و مدارک خود را در ایران دریافت کرده اند.

آقای بخشی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال هم در این مراسم با تبیین وضع موجود جهان اسلام، مسلمانان را از خطر تکفیر و تندروی ها برحذر داشت و آنان را به اسلام اصیل که همان پیروی از پیامبر و اهل البیت علیهم السلام فرا خواند و همچنین بر اهتمام بیشتر دانشجویان به فراگیری زبان فرانسه تاکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha