جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت معصومه

حوزه/ در سالروز ورود حضرت معصومه(س) آیین خطبه خوانی خدام بارگاه کریمه اهل بیت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم، آیین خطبه خوانی خادمان بارگاه کریمه اهل بیت(ع) با حضور تولیت، خادمین و استاتید  و فضلای حوزه برگزار شد.

بر اساس این گزارش:  این مراسم که در شبستان امام خمینی (ره)حرم مطهر برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان و طلاب حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت.

وی  با گرامی داشت 23ربیع اول و ورود پر خیر و برکت کریمه اهل بیت به قم گفت: شناخت نیازهای حقیقی بشریت تنها به دست رسول اکرم و اهل بیت(ع) ایشان انجام می پذیرید و حضرت معصومه(س)  به عنوان کریمه اهل بیت(ع) برای تامین نیاز های معنوی پیروان مکتب تشیع در قم حضو ر یافتند.

وی تشکیل حوزه علمیه قم و تبدیل این شهر مقدس به مرکز نشر  و تعلیم اسلام ناب به سراسر جهان اظهار داشت: همه ما وظیفه ی سنگینی به خاطر حضور خود در این شهر و در جوار حضرت فاطمه سلام علیها داریم.

پس از قرائت خطبه خادمان شرکت کننده  در این مراسم با حرکت به سمت ضریح مطهر این  بانوی کرامت آن  را گل باران کردند.

خاطر نشان می شود: خادمان بارگاه کریمه اهل بیت(ع) به همراه مردم متدین و ولایت مدار قم برای گرامی داشت این روز، مسیر ورودی کاروان بانوی کرامت را به صورت نمادین از میدان معصومیه قم تا حرم مطهر پیاده آمدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha