دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
طلاب

حوزه / حجت الاسلام حسین خانی، توسعه و ارتقا كمي و كيفي حوزه علميه آذربايجان غربي را يكي از برنامه هاي مهم نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام حسين خاني، امروز طي نشستي با خبرنگاران بمناسبت سالروز انتصاب حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي به عنوان نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه، با اشاره به محكوم نمودن  توهين مجله فرانسوي به ساحت نبي اكرم(ص) اظهار داشت: هتاكي بي شرمانه و قبيحانه به پيامبر اكرم(ص) تراژدي است كه براي آزمون و سنجش امت اسلامي از سوي دشمن جاهل و مستكبر ديده مي شود.

وي بيداري و هوشياري مسلمين را در مقابل شكست دشمنان موثر عنوان كرد و افزود: بي حرمتي به مقدسات مسلمين تنها با بصيرت و آگاهي امت اسلامي به عنوان پاسخ قاطعانه و دندان شكن ميسر است چراكه ابزار قرار دادن آزادي بيان در قالب ارائه مطالب در روزنامه ها و مجلات و توهين به مقدسات مسلمين موجب نشان دادن چهره خبيث استكبار در ميان مردم هوشيار جهان می‌شود.

وي تخریب ارزش هاي اسلامي را هدف دشمن از توهين و هتاكي به مقدسات مسلمين دانست و افزود: راه اندازي گروهك هاي تروريستي همچون داعش به دست غربيان و اروپا كه وظيفه هدايت به دست آنان است امروزه نيز موجب دامن گير شدن خود آنها شده است.

حجت الاسلام حسین خانی، با اشاره به 25 دي ماه 92 مصادف باسالروز صدور حكم رهبري مبني بر منصوب نمودن حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي به عنوان نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه تصريح كرد: تحقق منويات رهبري، احياي ارزش هاي ديني و صيانت از معيار و ملاك هاي اسلامي از جمله ضرورياتي است كه در راستاي عملياتي شدن آنها در جامعه تلاش مي شود.

وي تعامل با مسئولين را از جمله سفارشات مقام معظم رهبري عنوان كرد و افزود:‌ ارتباط ارزشمند و معقولانه با مسئولين، مردم و رسانه ها مي تواند در تقويت و دستيابي به اهداف نهايي موثر و پويا عمل كند.

حجت الاسلام حسين خاني توجه به بحث هاي فرهنگي و ديني را مهم و خطير دانست و خاطرنشان كرد: كارهاي فرهنگي، معنوي و ارزشي با جريان نرم و با پيگيري در بطن جامعه ظهور و بروز مي يابد چنانكه در طول يك سال نمي توان به همه انتظارات در اين زمينه جامه عمل پوشانيد.

وي رشد شاخصه هاي ديني و فرهنگي در استان آذربايجان غربي را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: ترويج ارزش هاي ديني در قالب هاي عبادي و سياسي و توجه به معيارهاي معنوي با رشد مطلوبي پيش مي رود كه ارتباط با حوزه هاي علميه و روحانيت بنابر تاكيدات رهبري از اهم آنها است.

وي با بيان اين مطلب كه روحانيت، نقش فعال و اثرگذاري در رويدادهاي مهم كشور اسلامي ايفا مي كند،اذعان داشت: حوزه هاي علميه و قشر روحانيت بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تا امروز در كنار مردم و با هدف تعميق بخشي به باورهاي ديني و معنوي جامعه فعال و سازنده عمل كردند.

حجت الاسلام حسين خاني با تاكيد بر نقش بي بديل حوزه هاي علميه افزود:‌ تربيت قشر روحانيت اصيل و علماي فاضل در طول تمدن اسلامي از خاستگاه حوزه علميه رشد و نمو يافته به گونه اي كه تربيت عالمان و فضلاي موفق حاصل ارزشمند حوزه هاي علميه است.

وي توسعه و ارتقا كمي و كيفي حوزه علميه آذربايجان غربي را يكي برنامه هاي نماينده ولي فقيه در استان دانست و افزود: تحقق بخشي به منويات رهبري در قالب توسعه و نشر علوم و معارف اسلامي از اهم برنامه هاي حجت الاسلام والمسمين قريشي به عنوان رييس شوراي حوزه علميه آذربايجان غربي است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha