پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدی حقی

حوزه/ دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان این که 855اثر به این همایش ارسال شد گفت: از این تعداد 12اثر به عنوان شایسته تقدیر و 17اثر نیز شایسته تحسین معرفی شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین مهدی حقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در هفته جاری در قم برگزار می شود.

وی افزود: امسال تعداد 855اثر به همایش کتاب سال حوزه ارسال شده که از این تعداد، 250اثر به مرحله داوری راه یافتند؛ از میزان تعداد 75اثر نیز در بخش پایان نامه به همایش رسیده است که این پایان نامهها، همگی در سطح چهار حوزه است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: آثار راه یافته به بخش داوری در شانزده گروه علمی مورد بررسی و ارزیابی نهایی قرار گرفتند که در این گروه ها سه تا پنج نفر داور به بررسی آثار می پردازند.

وی گفت: پس از ارزیابی اولیه و پس از چهار مرحله داوری، تعداد 37اثر به هیئت علمی همایش ارسال شده است که این آثار در مرحله نهایی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حقی با ذکر این مطلب که 37اثر برگزیده نهایی شدند، اظهارکرد: این تعداد اثر نیز برای برگزیده شدن نهایی، بررسی شدند که از این میزان 7 اثر برتر انتخاب شد که یکی از این آثار از بانوان است.

وی اظهارکرد: در این همایش 12اثر به عنوان شایسته تقدیر و 17اثر نیز شایسته تحسین معرفی میشوند؛ همچنین چهار ناشر برگزیده حوزوی که آثار آنان هم کمی و هم کیفی بوده است مورد تقدیر واقع میشوند.

دبیر همایش کتاب  سال حوزه بیان کرد: در کنار این همایش نمایشگاه کتابی از آثار ارسالی به این همایش برگزار میشود تا پژوهشگران با آخرین کتب حوزوی آشنا شوند.

تجلیل از دو شخصیت بزرگ حوزوی

وی افزود: در این همایش از آیتاللهالعظمی مکارم به دلیل دهها سال تلاش علمی و تالیف200کتاب از جمله 27جلد تفسیر نمونه و... تجلیل خواهد شد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه اظهارکرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی از جمله مراجع و علمای بزرگ عصر حاضر در جهان تشیع است که نقش بسیار مهمی در توسعه علوم دینی و قرآنی و همچنین نقش بسیار مهمی در تحولات علمی و فرهنگی و جریان سازی سیاسی و بیدارگری اسلامی ایفا کرده اند.

وی گفت: همچنین در این همایش از آیتالله سید محمد رضا جلالی حائری به دلیل پنجاه سال تحقیق و تالیف و احیای تراث شیعه تجلیل میشود.

 حجت الاسلام والمسلمین حقی بیان کرد: در این همایش همچنین از 5سند نیاز پژوهی در حوزه نیز رونمایی خواهد شد؛ این پنج سند شامل نیازسنجی پژوهشهای علوم قرآنی، ادبیات، روانشناسی، اقتصاد اسلامی و نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی  خاطرنشان کرد: این همایش روز دوم بهمن ماه با سخنرانی  حضرت آیتالله مکارم شیرازی در مدرسه عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار میشود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha