جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام اعرافی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی با بیان این که تشیع انگلیسی با افراط گرایی ضربه های سنگینی به مکتب تشیع وارد می کند، گفت: در بیش از 30 کشور آفریقایی، جریان اهل بیت(ع) و هسته های اسلام ناب شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی شامگاه یکشنبه در مراسم دهه فجر مجمع پیروان امام و رهبری قم با اشاره به ابعاد بین المللی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قم پایه ریز حرکتی بود که امواج آن همچنان رو به پیشرفت است.

وی با بیان این که پیش از انقلاب اسلامی تئوری پایان عصر دین به خصوص دین اجتماعی در عالم حاکم بود، افزود: رویکرد مادی گرایانه و پیشرفت هایی که در غرب شکل گرفته بود، نشان دهنده پایان عصر دین بود و آن ها به دنبال این مسئله بودند که دین حداکثر به صورت فردی باقی بماند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این معادله را تغییر داد گفت: مردم شریف ما که پدید آورنده انقلاب باشکوه هستند باید بدانند که با پیروزی انقلاب، علاوه بر اینکه بیداری اسلامی در جهان اسلام رخ داد، بیداری در مسیحیت نیز شکل گرفته است.

* انقلاب اسلامی بیدارگر ادیان بود

عضو جامعه مدرسین افزود: امروز بیداری دینی در ادیان مختلف شکل گرفته است و افراد به این نتیجه رسیده اند که این گونه نیست که دین هیچ نقشی در اجتماع نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی مسیحیان را نیز بیدار کرد، گفت: انقلاب اسلامی ثابت کرد راهی که در دنیای غرب پیش گرفته شده است، اشتباه می باشد و عصر پایان دین نیست.

وی با اشاره به اینکه در پیش از انقلاب، جهان به بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، ابراز داشت: جهان اسلام در این تقسیم بندی به شمار نمی آمد و متفقین، جهان را بر اساس شاخصه های خود تقسیم کرده بودند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نظام های سرمایه داری به رهبری آمریکا و کمونیستی به رهبری شوروی سابق، جهان را به دونیمه تقسیم بندی کردند که مسلمانان نقشی در این زمینه نداشتند، ابراز داشت: بعد از آن جنبش عدم تعهد شکل گرفت، اما تئوری نداشتند و فقط می خواستند از یوغ آمریکا و شوروی بیرون بیایند.

*اسلام پیش از انقلاب اسلامی نقشی نداشت

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: اسلام و مسلمانان پیش از انقلاب اسلامی هیچ نقشی در قدرت دنیا نداشتند.

وی با بیان اینکه امروز اسلام سیاسی، انقلابی و رهبری یک قدرت در جهان است که البته در آغاز راه می باشد، گفت: بلوک شرق فروریخت و بلوک غرب و آمریکایی ها نیز با روزهای افسانه ای خود فاصله بسیاری دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امروز در شرایط حساسی قرار داریم، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری وضع امروز جهان اسلام به شکل ژله است ؛ چرا که نقطه عطف تاریخی را در حال سپری کردن هستیم و امت اسلام باید یک قدرت شود و جایگاه خود را در معادلات جهان پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه اسلام پیش از پیروزی انقلاب مکتب مبارزه نبود، گفت: اسلام دارای منطق مبارزه انقلابی است در حالی که در گذشته مبارزه به معنای پناه بردن به شرق کمونیستی و زیر پرچم آن ها قرار گرفتن بود و در کشور ما جریانات التقاطی تحت تاثیر مارکسیسم ها بودند.

وی افزود: امروز در مقابل اسرائیل و قدرت های زورگو باید مبارزه کرد و مبارزه با دشمن منطق اسلام است.

*تلاش دشمنان برای شکست اسلام شکست خورد

رئیس جامعه المصطفی تصریح کرد: انقلاب معادله مبارزه را تغییر داد؛ امروز هر جا سخن از مبارزه است اسلام حضور دارد و حتی تلاش دشمنان برای از بین بردن اسلام که داعش را بوجود آوردند شکست خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه اسلام پیش از انقلاب دارای رویکرد التقاطی روشن فکرانه و ارتجاعی کهنه بود، گفت: اسلام به سه شکل اسلام سعودی، شاهنشاهانه ایرانی یا التقاطی منافقانه مطرح بود.

وی افزود: امروز اسلامی داریم که عقلانی و انقلابی است و علاوه بر حضور در صحنه مبارزه پیام صلح جهانی دارد.

*پیشرفت اسلام در غرب

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امروز اسلام در غرب نیز حضور دارد، گفت: اسلام در بیشتر کشورها به شکل اقلیت مسلمان است در حالی که پیش از انقلاب هیچ ارزشی در نظام های سیاسی و اجتماعی جهان نداشت و کاملا در حاشیه بود.

*غربی ها حریف اسلام عقلانی نخواهند شد 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه غربی ها امروز حس می کنند در پرتوی انقلاب اسلامی، اقلیت مسلمانان قدرتمند حاضر در صحنه در غرب شکل گرفته است که نمی توانند حریف آن شوند، افزود: در هریک از چهار کشور بزرگ اروپایی فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس سه تا چهار میلیون مسلمان وجود دارد و به همین دلیل آن ها برای تضعیف اسلام حوادث پاریس را کلید می زنند و به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) توهین می کنند.

*جوانان دنیا را متوجه اسلام ناب کنیم

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی، اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم نسل جوان دنیا متوجه شوند در این غوغای اسلام های قلابی، اسلام ناب دلنشین اثرگذار که عقلانی و انقلابی است و به نیازهای گوناگون بشر پاسخ می دهد حضور فعال دارد.

وی افزود: امروز اقلیت های مسلمان در دنیا از انقلاب جان گرفته اند و به همین دلیل دشمنان می خواهند اسلام را بی خاصیت کنند.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در گسترش مکتب اهل بیت(ع) دستاوردهای بسیاری داشته است، گفت: امروز برخی با نام ولایت، افراط گرایی می کنند و با اقدامات خود ضربه های سنگینی به مکتب تشیع در اسلام وارد می کنند که رهبری از آن ها با عنوان تشیع انگلیسی تعبیر می کنند.

*امروز بیش از 10 میلیون شیعه در نیجریه وجود دارد

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ضمن توجه به وحدت اسلامی، دایره معارف اهل بیت(ع) را در عالم گسترش داده است، ابراز داشت: کشور نیجریه که یک کشور بزرگ آفریقایی است و پیش از انقلاب اسلامی یک شیعه نداشته است، امروز بیش از ده میلیون شیعه دارد و در بیش از 30 کشور آفریقایی، جریان اهل بیت(ع) و هسته های اسلام ناب شکل گرفته است.

*دفاع از مسلمانان ارزش اسلامی است

وی با ابراز تاسف از اینکه عده ای ولایت مدار تر از امام و رهبری می شوند که پشتیبانان آن ها سر از انگلیس در می آورند، اظهار داشت: مصلحت تشیع در این است که همه امت اسلامی با هم باشیم اما متاسفانه برخی افراد گاهی حرف های بی ربطی می زنند که فلسطینیان سنی هستند در حالی که دفاع از مسلمانان یک ارزش اسلامی و ریلی برای گسترش معارف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گاهی در اختلافات درونی، حقایق انقلاب را نمی بینیم و چشم های ما کور می شود تا واقعیت ها را مشاهده نکنیم، ابراز داشت: مبادا از اسلام مترقی فاصله بگیریم؛ این اسلام در عالم خریدار دارد و به گونه ای رفتار نکنیم که نسل های بعدی ما این حقایق ناب را تشخیص ندهند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی، اسرائیل در هر جنگی برق آسا منطقه وسیعی را اشغال می کرد و همه کشورهای اسلامی دست بسته تسلیم می شدند که خفت و خواری از این بالاتر نبود، اظهار داشت: مصر از پرجمعیت ترین کشورهای جهان اسلام است و ظرف چند روز در جنگ مقابل اسرائیل همه چیز را از دست داد و هنوز هم بخش هایی از مناطقش تحت اشغال صهیونیست ها است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معادلات مبارزه با اسرائیل را تغییر داد، گفت: این قدرت نخستین بار در جنوب لبنان، اسرائیل را به انفعال کشاند؛ پاسخ حزب الله به اسرائیل در جریان شهادت چند تن از افراد حزب الله در قنیطره، اقدام کوچک معناداری بود که اجازه نمی دهیم در صحنه فعال باشید؛ چرا که ما تعیین کننده هستیم.

*شخصیت امام راحل(ره) را به نسل های جدید منتقل کنیم

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب یک امام داشت، گفت: شخصیت عرفانی، مبارز و قدرتمند امام راحل(ره) در مقابل ظلم وستم را باید به نسل امروز در دانشگاه، حوزه و مدارس منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) یک قدم برای ریاست برنداشت، ابراز داشت: امروز به آرامش، اخلاق،  عرفان و مکتب امام نیاز داریم تا ابتدا در خود محقق کرده و سپس به دنیا منتقل کنیم.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تئوری حکومت ارائه داد، گفت: بیداری اسلامی در پایان به نقطه مطلوبی نرسید، چرا که تئوری نداشت و انقلابیون، نظریه ای برای اداره جامعه نداشتند و این خلا در جهان عرب وجود دارد و بیداری ها به جایی نمی رسد.

*رهبری مفسر اندیشه های امام راحل(ره) است

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان با بیان اینکه اندیشه های امام راحل(ره) نیازمند تفسیر است، گفت: رهبری مفسر اندیشه های امام راحل است.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha