جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعرافی

رئیس جامعة المصطفی با بیان این که دشمن به فکر ازبین بردن نهاد روحانیت با شیوه های مختلف دورنی و بیرونی است گفت: اگر حوزه و حوزویان تحلیل های درست از این آسیب ها و تهدیدها نداشته باشند، قطعا اثری از این حوزه نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی چهارشنبه شب در گردهمایی  روحانیون، طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم که در حسینه آیت الله العظمی مرعشی نجفی  برگزار شد رسالت نهاد روحانیت  را بسیارسنگین توصیف کرد و اظهارداشت: نهاد حوزه در شرائط بسیار حساس داخلی و بین المللی  قرار دارد  و اگر نتواند بدرخشد؛ قطعا با آسیب های که مواجه است ضربه خواهد دید.

امام جمعه قم ادامه داد: روحانیت و حوزه به عنوان کانون فرهنگی، فکری و منبع تولید فکر و الگوی عالم، رسالت سنگین و دشواری در قبال جامعه برعهده دارد و این حقیقتی است که قابل انکار نیست؛ بنابراین باید تحلیل درست از وقایع  و آسیب ها داشته باشد تا بتواند با موفقیت به مسیر خود ادامه دهد.

وی به آسیب و تهدید های پیش روی نهاد روحانیت اشاره کرد و افزود: توسعه حوزه، تنوع نقش روحانیت، اشتغال روحانیت در مراکز و ارگانها، جایگاه مدیریتی و بزرگ حوزه و جایگاه روحانیت به عنوان قشر تأثیر گذار در جامعه، عوامل تهدید زا برای روحانیت است که هر یک از عوامل، موجب شده تا دشمن نسبت به این قشر تأثیر گذار حساس شود و به فکر ازبین بردن آن با شیوه های مختلف از دورن و بیرون بیافتد.

رئیس جامعة المصطفی ادامه داد: اگر حوزه و حوزویان تحلیل های درست از این آسیب ها و تهدیدها نداشته باشند، قطعا اثری از این حوزه نخواهند ماند.

حجت الاسلام  والمسلمین اعرافی افزود: بخش دیگر از تهدیدها در حوزه معرفتی و دینی است و دشمن در این عرصه هم کارهایی را انجام داده  است باید  فکری در این عرصه شود.

امام جمعه قم گفت: روحانیت در درون خود باید دائم بجوشد و باقدرت علمی و معرفتی، اول خود و بعد دیگران را درمان کند.

 انتهای پیام :40/3

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha