شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شاکری، رئیس مرکز امور طلاب و خانواده های جامعه المصطفی

حوزه/ امسال 13هزار طلبه در جشنواره قرآنی وحدیثی جامعه المصطفی شرکت می‎کنند که در بخش‎های مهارتی و علمی و معارفی به مسابقه می‎پردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام رضا شاکری، امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: امام راحل حق آزادگی و حریت را بر جامعه جهانی دارد و پرچم آزادگی را در جهان به اهتزار در آورد.

وی افزود: المصطفی از ثمرات و یادگارهای این حرکت عظیم انقلابی است که در آن طلابی از 120کشور جهان در مهد علم و فقاهت، به یادگیری علوم حوزوی اقدام می کنند.

معاون فرهنگی تربیتی المصطفی بیان کرد: یکی از برنامه های بلند مدت این مرکز برای  نهادینه کردن قرآن محوری، برگزاری مسابقات جشنواره قرآنی و حدیثی است.

وی افزود: بیستمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) جشنوارهای با محوریت ثقلین برگزار می‌شود که در آن، طالبان نور با قرآن و اهل بیت(ع) همراه خواهند شد.

حجت الاسلام شاکری با ذکر این مطلب که شناسایی و حمایت از استعدادهای ناب المصطفی در حوزه قرآن و اهل بیت(ع) از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است، گفت: در این مسابقات، یک دوره کامل تفسیر و معارف اهل بیت(ع) از سوی طلاب مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و تربیتی المصطفی خاطرنشان کرد: معرفی الگوهای قرآنی که امسال با تجلیل از آیتاللهالعظمی جوادی آملی انجام میشود، از دیگر برنامههای این مسابقات است.

وی گفت: بازخوردگیری از فرایند آموزش در حوزه قرآن و روایات و همچنین طی یک سیرمطالعاتی قرآنی و اهل بیتی(ع) و کارگیری توان و مهارت سنجی از طلاب محصل در سراسر جهان از دیگر اهداف این مسابقه است.

در ادامه این نشست، مدیرکل قرآن وحدیث جامعه المصطفی  نیز در سخنانی گفت:  امسال 13هزار طلبه در جشنواره قرآنی وحدیثی جامعه المصطفی شرکت میکنند که در بخشهای مهارتی و علمی و معارفی به مسابقه میپردازند.

حسین اسدی خاطرنشان کرد: این مسابقات در بخش شفاهی و مهارتی در دو حوزه خواهران و برداران طراحی شده و امروز مسابقات بخش خواهران در موسسه عالی  بنت‏الهدی در حال برگزاری است؛ مسابقات برادران نیز فردا در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار میشود.

وی گفت: همچنین در حاشیه این مسابقات، نمایشگاهی از آثار آیتالله العظمی جوادی آملی در این مدرسه برپا میشود و طلاب میتوانند با آثار این عالم و مفسر شیعی آشنا شوند.

اسدی بیان کرد: مراسم اختتامیه و این مسابقات، روز چهارشنبه، 15 بهمن ماه از ساعت 19 در تالار قدس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم برگزار میشود.

وی گفت: در این همایش که با حضور آیتالله‏العظمی جوادی آملی و تجلیل از ایشان برگزار خواهد شد، از 60برگزیده نیز تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha