یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رحمانی فضلی - وزیر کشور

حوزه / گردهمایی اساتید، طلاب و فضلای خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی مقیم حوزه علمیه قم، امشب با حضور وزیر کشور در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  علی رحمانی فضلی در این مراسم گفت:  انقلاب هدیه الهی است، باید قدر این نعمت را دانست و شاکر بود.

وزیرکشور افزود: انقلاب ایران در زمانی به وقوع پیوست که دو ابر قدرت کمونیست وکاپیتالیست، اجازه تشکیل هیچ قدرت جدیدی را در منطقه نمی دادند، ولی این انقلاب به وسیله مجاهدت یک شخصیت روحانی و فقیه و با حمایت مردم ابهت و هیمنۀ دو قدرت شرق و غرب را برای همیشه ازبین برد و به زباله دان تاریخ انداخت.

وی اظهار داشت: دو قدرت شرق و غرب، ایران را برای به اجرا درآوردن برنامه های خود، مجهز به انواع سلاح های نظامی کرده بودند و درحقیقت کشور ایران، یک کشور استراتژیک و ژاندارم، برای  غرب و شرق، نقش  فوق العاده حیاتی داشت؛ اما امام خمینی(ره) این معادله را به هم زد و بجای ذلت، عزت، سربلندی، قدرت و استقلال را به مردم ایران و بلکه به جهان عرضه کرد.

رحمان فضلی خاطر نشان ساخت:  دشمن بعداز پیروزی انقلاب، بیکار ننشست و تا به امروز، جامعه اسلامی را با انواع چالشها، تحریمها، ترورها، جنگها و این اواخر گروه های تروریستی مواجه کرد تا انقلاب و اسلام را ازبین ببرد.

وزیرکشور بابیان این که نباید کفران نعمت کرد و باید همیشه انسان  شکرگزار باشد گفت: انقلاب موجب شد جمهوری  اسلامی ایران در  عرصه های مختلف سیاسی، امنیت داخلی، حوزه اقتصاد، حوزه سیاست امورخارجه و حتی در عرصه های بین الملل به اقتدار بالایی برسد بطوری که هر تحولی درمنطقه  به وجود می آید، نقش جمهوری اسلامی ایران در توازن مناسبات غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به برکت انقلاب، در خاورمیانه و جهان نقش کلیدی دارد  و امروز هیچ قدرتی نمی تواند نقش ایران را به عنوان عنصر توازن در مناسبات بین االملل نادیده بگیرد.

رحمان فضلی خاطر نشان ساخت:  در انرژی هسته ای  هم ایران پیشتاز میدان است؛ زیرا همه می دانند ایران بر حقوق خود مُسر است و داشتن انرژی هسته ای را حق خود می داند.

 وزیر کشور گفت: اگر ما در مذاکرات هسته ای شرکت می کنیم به این دلیل است که در موضع برتری قرار داریم و همه هم این موضع را  پذیرفته اند که داشتن انرژی هسته ای حق ایران است و آمریکا می خواهد زور بگوید.

وی اظهار داشت: غرب وایادی آنها می دانند اگر در این عرصه کوتاه بیایند، بسیاری از معادلات منطقه بهم خواهد خورد و اسرائیل و بعضی کشورهای عربی دچار خسران فراوان می شوند، از این رو، بارها و بارها مذاکرات به نفع ایران در حال انجام بود، ولی امریکایی ها میز مذاکره را به بهانه های واهی ترک کردند و نگذاشته اند مذاکره به پایان برسد.

رحمان فضلی ابرز داشت:  امروز به برکت انقلاب، همبستگی و اتحاد مسئولین کشور، چند دستگی در حوزه اقتصادی، سیاسی بین الملل، غرب و اروپا و ضعف آمریکا، ایران قدرت بلامنازع در تحولات منطقه است.

وزیر کشورگفت: باید تلاش کرد تا حداقل خواسته های  مردم محقق شود، این خواست رهبر انقلاب است. تا مردم احساس رضایت مندی واقعی کنند. اگر این امر در کشور تحقق یابد هیچ قدرتی نمی تواند براین ملت پیروز شود.

 انتهای پیام:  40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha