شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 344852
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
صادقی لرستان

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد،گفت: بردارن شهید رحیمی در شجاعت و دفاع از ارکان انقلاب اسلامی زبانزد بودند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، آیت الله عباسعلی صادقی در کنگره فخر نور در مصلی خرم آباد،  گفت: برادران شهید رحیمی در شجاعت زبانزد بوده اند به گونه ای که همیشه با صراحت در مقابل ظلم و جور می ایستادند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون همیشه در مقابله با ظلم و استبداد پیشگام بوده اند افزود: علما در طول تاریخ با خلق حماسه های عظیم و راهنمایی مردم حق طلب جان خود را در طبق اخلاص می گذاشتند.

تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه شهادت در راه حق تعالی عبادتی است که نظیر آن هرگز یافت نمی شود، بیان داشت: در روایات آماده است که اولین قطره از خون شهید که روی زمین ریخته می شود باعث پاک شدن تمام گناهان وی می شود؛ یاد شهدا برای همیشه در طول تاریخ ماندگار است و مردم هرگز رشادت های این بزرگوارن را فراموش نمی کنند.

آیت الله صاقی افزود: در استان لرستان نیز شهیدان رحیمی و شهید مبشر از شهدای روحانی با اهدای خون خود  رشادت های عظیمی از خود به یاد گار گذاشتند به گونه ای که در شجاعت اول بوده اند و هرگز از دستگیری ، تبعید و شکنجه باکی نداشتند.

وی گفت: این دو شهید بزگوار، علاوه بر فعالیت‌‌های سیاسی، مروج فعالیت های دینی نیز در بین مردم بوده و تاریخ گواه دلاوری های شهدای لرستان به خصوص شهدای روحانی است.

در ادامه این مراسم پسر شهید سید فخر الدین رحیمی هم با قدردانی از تلاش های نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیریت اجرایی استان و حوزه های علمیه در برگزاری همایش گنگره فخر نور گفت: نقش بی بدیل روحانیت در تمام عرصه های ظلم و استکبار بر همگان روشن است به گونه ای که مردم هرگز رشادت های شهیدان روحانی را در مبارزه با استعمار و استکبار فراموش نمی کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha