سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ مراسم افتتاحیه دومین آیین تکریم نخبگان دانشگاه مجازی جامعه المصطفی، امروز با حضور جمعی از طلاب، دانش پژوهان، اساتید، مدیران و کارشناسان دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام قنبری، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی در این مراسم که در سالن اجتماعات این مرکز علمی برگزار شد، با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(علیهم السلام)، اظهار داشت: هم اکنون می‌توان تصویری از به وقوع پیوستن حدیث امام صادق(علیه السلام) در رابطه با نشر علوم از شهر مقس قم به سراسر عالم را به عینه مشاهده کرد.

وی در ادامه سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه مجازی جامعة المصطفی، خاطرنشان کرد: دانشگاه مجازی المصطفی، بستر مناسبی را برای ارائه معارف ناب الهی در گستره جهانی فراهم نموده است، تا از این طریق، تشنگان معارف زلال اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، در کمترین زمان اطلاعات بیشتری را از سیره اهل‌بیت(ع) کسب نمایند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی مراقب از مرزهای دینی، اخلاقی و فکری جوانان را از مهمترین رویکردهای دانشگاه مجازی عنوان کرد و ابراز داشت: اسلام ستیزی‌ها و معرفی چهره های بدلی از اسلام که با حمایت روز افزون استکبار و استعمار جهانی پیگیری می‌شود، وظیفه‌ دینی المصطفی در معرفی اسلام ناب به جهانیان را بسیار مضاعف کرده است.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به تأکیدات مکرر دین مبین اسلام به اخلاق و حفظ حرمت انسان‌ها، اظهار داشت: باید با تبیین معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام)، چهره واقعی اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان معرفی نماییم.

در ادامه این مراسم، مدیران و کارشناسان بخش های مختلف دانشگاه مجازی المصطفی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده را ارائه کردند.

 

، معاون فرهنگی دانشگاه مجازی المصطفی خاطرنشان کرد: پیگیری مباحث اخلاقی و مشاوره، ارائه روخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم، راه اندازی شهر مجازی قرآن کریم، پیگیری آموزش‌های حدیثی، برگزاری آموزش‌های تکمیلی چون؛ روزنامه‌نگاری، عکاسی، فیلم‌برداری، رادیو اینترنتی و... از مهمترین رویکردهای معاونت فرهنگی دانشگاه مجازی المصطفی است.

حجت الاسلام نجفلو برگزاری اردوهای مختلف زیارتی و سیاحتی را از دیگر برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و ابراز داشت: دانشگاه مجازی المصطفی با حضوری پرشور در المپیاد بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی ضمن حضور 4 ساله در این المپیاد، 2 سال متوالی عنوان برتر را در میان مراکز مختلف المصطفی در این عرصه کسب نموده است.

وی نحوه برگزاری المپیاد قرآن و حدیث در دانشگاه مجازی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ضمن برگزاری المپیاد قرآن و حدیث به صورت مجازی، مسابقاتی نیز به صورت شفاهی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شفیعی، مدیر گروه مطالعات قرآنی و حدیثی دانشگاه مجازی المصطفی نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان این که گروه مطالعات قرآن و حدیث از قدیمی‌ترین گروه‌های فعال در دانشگاه مجازی المصطفی، خاطرنشان کرد: این گروه با ارائه مباحث به 4 زبان فاسی، عربی، اردو و انگلیسی، جمعیت چشم گیری از علاقه‌مندان به مطالعات قرآن و حدیث را تحت پوشش قرار داده است.

اشتغال به تحصیل 2هزارو 500دانش پژوه

خدادادی، معاون آموزش دانشگاه مجازی المصطفی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم نیز ضمن معرفی معاونت آموزش دانشگاه مجازی به برخی از فعالیت‌های این معاونت اشاره نمود.

وی با بیان این که دانشگاه مجازی المصطفی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، پذیرش دانشجو دارد، اذعان داشت: هم‌اکنون در مقطع کاردانی و در رشته زبان و معارف اسلامی بیش از 1000 نفر دانش پژوه مشغول تحصیل هستند که این افراد ظرف مدت 4 تا شش ماه، می‌توانند به صورت محاوره‌ای از زبان فارسی استفاده نمایند.

خدادادی رشته‌های فقه اسلامی و علوم قرآن و حدیث با بیش از 1500 دانش‌پژوه را از مهمترین رشته های دوره کارشناسی دانشگاه مجازی المصطفی عنوان کرد و ابراز داشت: رشته‌های تفسیر علوم قرآن، اخلاق اسلامی با دو گرایش فلسفه اخلاق و اخلاق کاربردی و نیز مطالعات اسلامی از مهمترین رشته‌های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی المصطفی است.

معاون آموزش دانشگاه مجازی المصطفی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر تأثیر گروه‌های علمی در ارتقاء سطح علمی دانشگاه مجازی المصطفی، اظهار داشت: فقه و حقوق، مطالعات قرآن، مطالعات اسلامی، زبان و ادبیات فارسی و اخلاق از مهمترین گروه‌های فعال در دانشگاه مجازی المصطفی به شمار می‌رود.

سیاحت معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی نیز با بیان این که معاونت پژوهش، بحث پشتیبانی علمی فرآیند آموزشی در سه بخش تولید محتوا، امور پژوهش و کتابخانه و منابع دیجیتال را بر عهده دارد، یادآور شد: تولید محتوا با حجم فعالیتی زیاد، یکی از مهمترین بخش های فعالیتی معاونت پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی است.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی با اشاره به پیچیدگی‌های مختلف ارائه رشته های متنوع به زبان‌های گوناگون، گفت: تولید محتوای متون آموزشی با بایسته های ترسیم شده، یکی از پیچیده ترین فعالیت هاست که در آن ارائه دروس محتوا به زبان‌های مبدأ پیگیری می‌شود.

سیاحت بخش کوتاه مدت دانشگاه مجازی المصطفی را یکی دیگر از ظرفیت های بالای دانشگاه مجازی برشمرد و افزود: دوره‌های کوتاه مدت دانشگاه مجازی المصطفی هم اکنون به 7 زبان برگزار می‌گردد؛ امیدواریم با راه اندازی سامانه آموزش های کوتاه مدت به 15 زبان زنده دنیا، گستره زبانی دوره‌های کوتاه مدت را افزایش دهیم.

خاطرنشان می‌شود، سخنرانی معاون مالی، معاون ارتباطات و بین الملل، مدیر گروه زبان فارسی، مدیر گروه مطالعات اسلامی و مسئول فن‌آوری اطلاعات دانشگاه مجازی المصطفی از دیگر بخش های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha