چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
18

حوزه/ برگزاری همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس، طلیعه مبارک همکاری دو نهاد علمی چینی و اسلامی و ایرانی بوده است که قطعا آثار بسیار مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر یان زهی صبح امروز در همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس گفت: کشورهای چین و ایران، هر دو دارای تمدن بسیار غنی هستند که بخش مهمی از تاریخ جهان را نیز به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: برگزاری این نشست، طلیعه مبارک همکاری دو نهاد علمی چینی و اسلامی و ایرانی بوده است که قطعا آثار بسیار مهمی خواهد داشت.

معاون دانشگاه یونن چین گفت: این دانشگاه در سال 1922 تاسیس شده است؛ یکی از ویژگی های این دانشگاه پذیرش همه نظرها و افکار و مکاتب اعتقادی است؛ در حال حاضر این دانشگاه یکی از دانشگاه های جامع کشور چین است.

وی افزود: در کشور چین از میان 2هزار دانشگاه، این دانشگاه شصتمین دانشگاه است؛ در حال حاضر 10هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و 1000 دانشجوی آن از کشورهای خارجی است.

زهی تصریح کرد: دانشگاه یونن در مورد مسایل بین المللی اهتمام ویژه‌ای دارد؛ مسایلی که مرتبط با کشور ایران است، از جمله مباحث مهم در خصوص فعالیت های این دانشگاه است و در این زمینه با 5دانشگاه ایرانی توافق همکاری امضا شده است.

وی گفت: مرکز تحقیقات کشور ایران در سال 2006 در این دانشگاه ایجاد شد و در این راستا اولین نشست علمی بین دانشگاه یونن و مراکز علمی ایران در سال 2011 برگزار شد.

معاون دانشگاه یونن خاطرنشان کرد: امیدواریم از این به بعد بین جامعه المصطفی و دانشگاه یونن تعامل و همکاری بیشتری برقرار شود تا ابعاد مختلف اندیشه اسلامی بازشناسی شود.

وی گفت: عنوان و موضوع این همایش بسیار جالب و کاربردی است؛ باید از این گونه نشست ها ارتباط بین اسلام و آیین کنفوسیوس را بیشتر کرد و از ظرفیت های فی ما بین شناخت بیشتری پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha