شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان

حوزه/ در طی سه سال اخیر سی هزار سبد غذایی به خانواده های نیازمند اعطا شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدرضا زنگنه صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به اجرای طرح «عیدانه مهربان ترین پدر» از سوی موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج)، اظهارداشت: در روایات، ائمه معصومین(ع) به عنوان پدر امت معرفی شده اند و این مسئله باید در جامعه نهادینه شود.

این محقق حوزوی در ادامه  با اشاره به تقارن نوروز و ایام فاطمیه،گفت: در سال های گذشته نیز محرم و صفر با نوروز مقارن بوده است؛ اما مردم اعتقادات خود را در اولویت قرار داده اند.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ در ایام فاطمیه سه تا پنج روز برنامه عزاداری برگزار می کردند، ابراز داشت: این مسئله که مجالس مناقب اهل بیت(ع) را به بهانه ایام فاطمیه برگزار کنیم خیلی خوب است و ایرادی ندارد؛ اما معنایش این نیست که از فاطمیه اول تا فاطمیه دوم مسائلی را که در عزاداری وجود دارد حتما باید رعایت کرد و به عنوان مثال همیشه لباس مشکی پوشید.

این محقق حوزه افزود: بهتر است ایامی را که علما تاکید داشتند به عنوان ایام عزاداری و بقیه ایام به عنوان مجلس ذکر اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام زنگنه تصریح کرد: سوق دادن عزاداری های اهل بیت(ع) به سمت عزاداری های خاص عاشورا نیاز به تامل جدی دارد؛ چرا که رهبری تاکید دارند عاشورا باید همچنان زنده بماند و بر این اساس آداب و سنتی که در ایام عاشورا صورت می گیرد، نباید ضعیف شود. 

*تقارن نوروز و ایام فاطمیه در جامعه تاثیرگذار خواهد بود

وی افزود: تقارن ایام فاطمیه دوم با سال جدید را باید به فال نیک گرفت؛ چرا که حال و هوای معنوی فاطمیه مردم را به سمت و سوی توجه به حضرت زهرا(س) سوق می دهد که این مسئله در جامعه  تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با اشاره به اینکه مهم ترین هدف این موسسه، ارتباط صحیح امت با امام زمان در قالب معرفت، شناخت و انس با حضرت بقیه الله(عج) است، گفت: حضرت زهرا(س) صفات و مناقب راهبردی دارند که در زندگی ایشان مصداق های بسیاری داشته است.

وی با بیان این که شاخص ترین نکته عملی در روزهای آخر عمر حضرت زهرا(س) توجه به بحث امامت است، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) درمسیر دفاع از ولایت و امامت به شهادت رسیدند و به ما نشان دادند که جایگاه، سخن و حق امامت از هرمسئله ای مهم تر است.

رئیس موسسه تبلیغی با اشاره به اینکه مسئله فدک بحث دنیاطلبی حضرت زهرا(س) نبوده است، گفت: فدک اموال امام بوده که نباید لطمه‌ای به آن وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین زنگنه خاطرنشان کرد: ارتباط با امام زمان(عج) را بر اساس سیره حضرت زهرا(س) در جامعه نهادینه کنیم و موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با اقدامات فرهنگی در این مسیر گام بر می دارد.

رئیس موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج)  در ادامه با اشاره به این که این موسسه «طرح عیدانه مهربان ترین پدر» را با هدف توجه به ایتام به مناسب ایام نوروز اجرا می کند، گفت: امیدواریم با همت خیرین بتوانیم 1281 نفر از فرزندان امام زمان(عج) را تحت پوشش طرح «عیدانه مهربان ترین پدر» قرار دهیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه این اعتقاد را مسیحیت با وجود عدم عقبه اعتقادی، با طرح «بابانوئل» مطرح کرد در صورتی که ما اعتقاد واقعی داریم که ائمه معصومین(ع) جایگاه پدر امت را دارند.

رئیس موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با اشاره به اینکه این موسسه «طرح عیدانه مهربان ترین پدر» را برای ایتام به مناسب ایام نوروز اجرا می کند، تصریح کرد: در صورت یاری خیرین، فرزندان بدسرپرست ها نیز در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین زنگنه با تاکید بر اینکه امیدواریم با همت خیرین بتوانیم هزارو 281 نفر از فرزندان امام زمان(عج) را تحت پوشش طرح «عیدانه مهربان ترین پدر» قرار دهیم، افزود: در مرحله نخست ایتامی که پدر از دست دادند مشمول طرح «عیدانه مهربان ترین پدر» خواهند شد که هدیه ای به آن ها اعطا می شود و این خانواده ها از سوی دفاتر موسسه در سراسر کشور شناسایی شده اند.

*پل ارتباطی کمک خیرین و موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) 

رئیس موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت های این موسسه ابراز داشت: کانون فرزندان خورشید موسسه در زمینه آموزشی، فرهنگی و خدماتی برای ایتام گام بر می دارد.

*اعطای 30 هزار سبدغذایی به نیازمندان

حجت الاسلام والمسلمین زنگنه با تاکید بر اینکه موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) مردمی است و هیچ گونه وابستگی جناحی و سیاسی ندارد، افزود: در طی سه سال اخیر سی هزار سبد غذایی به خانواده های نیازمند اعطا شده است.

وی با اشاره به طرح مزرعه اقتصادی امام زمان(عج)، ابراز داشت: چند قطعه زمین از سوی خیرین در شمال کشور خریداری شد و امسال از مزرعه امام زمان(عج) به 300 خانوار نیازمند، برنج اهدا شد.

رئیس موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) با بیان اینکه طرح پوشاک و سبد نیز در ایام نوروز برای خانوارهای نیازمند اجرایی می شود، گفت: هدف طرح «عیدانه مهربان ترین پدر» صرفا اهدای هدیه نیست؛ زمانی که این عیدی به عنوان هدیه امام زمان(عج) مطرح می شود انس و علاقه ایتام را به حضرت افزایش می دهد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha