پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیدعلی فضل الله

حوزه/ سید علی فضل الله گفت: کشورهای عربی و اسلامی باید در مقابله با تروریسم استراتژی مشترک و تعریف شده و روشن داشته باشند و در این زمینه مواضع چندگانه نداشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در افتتاحیه همایش بین المللی "نقش اعتدال در مواجهه با تروریسم و تحقق ثبات و صلح جهانی" که در پایتخت اردن برگزار شد گفت: ما با جامعه ای سست و فروپاشیده نمی توانیم با تروریسمی مبارزه کنیم که ارزش ها و مبانی و تاریخ و تمدن ما را تهدید می کند.

سید فضل الله از همه مسلمانان خواست به این واقعیت توجه کنند که افراط و ظلم در یک مکان موجب پدید آمدن ظلم و ستم در جای دیگر و ایجاد خفقان و تنش در جای دیگر می شود و اگر ما می خواهیم در برخورد با تروریسم جدی باشیم، باید برای تشکیل حکومت عدالت و اعطای حقوق شهروندی و آزادی ها به مردم و آرام ساختن فضا تلاش کنیم.

وی افزود: ما به بازگرداندن اعتدال به اسلام نیازمندیم و این کار با برقراری پل های ارتباط و گفتگو با دیگران محقق می شود و اینکه همه اعلام کنند که ریختن خون انسان ها حرام است مگر اینکه کسی را کشته و یا فساد گرده باشد و در غیر این صورت خون انسان محترم است، زیرا او انسان است. وی افزود: از بین بردن تروریسم امکان پذیر نیست مگر با تلاش علما و متفکران. این مشکل حل نمی شود مگر با ریشه کن کردن افراط از ذهن ها و جان ها و تجدید نظر در متونی که با اسلام معتدل منافات دارد.

سید فضل الله گفت: تنها راه برخورد با تروریسم راه امنیتی نیست بلکه این راه موجب تقویت تروریسم نیز می شود، زیرا باعث می شود تروریست ها مظلوم نمایی کنند.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی و اسلامی باید در مقابله با تروریسم استراتژی مشترک و تعریف شده و روشن داشته باشند و در این زمینه مواضع متردد نداشته باشند و از سوی دیگر مبانی و اصول فکری و فرهنگی افراط و اسباب سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آن را نیز برطرف سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha