دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تشییع شهید

حوزه/ پیکر مطهر روحانی شهید سید جعفر الموسوی و جمعی دیگر از شهدای روستای بشیر حومه کرکوک در مراسمی باشکوه تشییع شد. این روحانی شجاع حدود هشت ماه پیش در جنگ با داعش به شهادت رسید و تروریست های داعش پیکر وی را قطعه قطعه کرده و روی زمین رها کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کمیته ارشاد و بسیج دفاع از عراق با هماهنگی با تیپ المرتضی وابسته به حرم مطهر علوی مراسم تشییع پیر مطهر سید شهید جعفر الموسوی و جمعی از شهدای روستای بشیر را برگزار کرد. این افراد در جریان دفاع جانانه از این روستا به شهادت رسیده بودند که پیکر آنها توسط نیروهای بسیج مردمی کشف شد.

در این مراسم نمایندگان مراجع دینی و مؤسسات حوزوی و جمع کثیری از طلاب و اساتید حوزه علمیه و مسؤولان و اعضای کمیته ارشاد و بسیج دفاع از عراق و فرماندهان و افسران یگان نظامی امام علی حضور داشتند.

سرتیپ مرتضی حاج حاکم گفت: کمیته ارشاد و بسیج دفاعی از عراق و مقدسات با همکاری تیپ المرتضی مراسم تشییع باشکوه پیکر سید شهید جعفر الموسوی و جمعی از شهدا را برگزار کردند. این شهدا حدود هشت ماه پیش با شجاعت تمام با داعش نبرد کرده و در روستای بشیر از توابع کرکوک به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی افزود: برنامه آستان مقدس علوی بر این است که از پیکر مقدس شهدا به شکوه هرچه بیشتر استقبال می کند و مراسم تشییع را به صورت کامل و مفصل برگزار می کند. امروز نیز پس از آزادسازی منطقه برادران مجاهد بسیج مردمی پیکر مطهر سید جعفر و جمعی از شهدای دیگر را کشف کردند و پیکر مطهر آنها به نجف منتقل شد و مشخص شد که تروریست های داعش پیکر سید موسوی را قطعه قطعه کرده و روی زمین رها کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha