سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ در عراق هیچ کس به فکر انتقام جویی از دیگران نیست و اگر شیعیان به دنبال رسیدن به قدرت و انتقام جویی بودند اوضاع به گونه ای دیگر رقم می خورد و پس از سرنگونی صدام انتقام خود را از مخالفان می گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای برجسته عراق در سخنرانی هفتگی خود در کربلای مقدس و در حضور زائران و نیروهای بسیج مردمی عراق از مردم عراق خواست به یاری برادران خود در جبهه ها بشتابند وبقایای داعش را از تکریت و موصل بیرون برانند و به حمایت مادی و معنوی از مجاهدان بپردازند.

آیت الله مدرسی از عملکرد برخی رسانه ها و قلم های مزدور که تلاش می کنند عملیات پاکسازی کشور از گروه های تکفیری را طایفی جلوه دهند به شدت انتقاد کرد.

ایشان افزود: مردم عراق باید قدردان فرزندان بسیجی خود و گروه های مقاومت در جبهه های جنگ با داعش باشند و با ارسال امکانات و کمک های مالی از این جبهه ها حمایت کنند به کمک های دولتی در این زمینه اکتفا نکنند، چون همه در این زمینه مسؤولیت دارند.

این عالم شیعی خواستار توجه و اهتمام بیشتر به خانواده های شهدا و تکریم آنها و فرزندان یتیم و همسران شهدا شد و از زنان عراق خواست از همسران شهدا بازدید کنند و نیازهای آنها را بر آورده سازند.

آیت الله مدرسی در ادامه با اشاره به تلاش برخی شبکه های ماهواره ای محلی و جهانی برای تحریف پیروزی های نیروهای بسیج مردمی عراق و گروه های مقاومت و تلاش این رسانه ها برای ترویج طایفی بودن معرکه تکریت به شدت از این رسانه ها و شخصیت ها انتقاد کرد.

ایشان افزود: برخی ها می خواهند عراق را به یک جنگ داخلی بکشانند، اما نمی توانند و ما به زودی تکریت و موصل را آزاد خواهیم کرد و امنیت تمام مردم عراق شامل شیعه و سنی و مسیحی و کرد را برقرار خواهیم نمود چون استراتژی شیعه گسترش امنیت در منطقه و برقراری عدالت است و شیعه هرگز به دنبال زورگویی و تسلط بر دیگران نیست.

این عالم شیعی گفت: ما از حق طلبان عراق می خواهیم برای از بین بردن باطل و نیروهای داعش قوی باشند و امنیت را در تمام کشور حاکم سازند و در این زمینه هیچ کس به فکر انتقام جویی از دیگران نیست و اگر شیعیان به دنبال رسیدن به قدرت بودند اوضاع به گونه ای دیگر رقم می خورد و پس از سرنگونی صدام انتقام خود را از مخالفان می گرفتند.

آیت الله مدرسی به جنبش ها و سازمان های که گمان می کنند می توانند دین را با زور و قدرت حاکم سازند هشدار داد که عاقبت آنها نابودی است و در این زمینه به خوارج و جریان های افراطی دیگر در تاریخ استناد کرد که از قدرت برای گسترش نفوذ خود استفاده کردند و سرانجام نابود شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha