پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهندس ستاری

حوزه/ در بنیاد ملی نخبگان آیین نامه استفاده از نخبگان حوزوی را در دستور کار داشته و برای آن برنامه ریزی داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهندس ستاری صبح امروز در دیدار با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزارشداظهار داشت: معاونت علمی فناوری، برنامه های گوناگونی را پیگیری می کند که یکی از آنها، دنبال گیری مدل های جدیدی از توسعه کشور بر پایه اقتصاد دانش بنیان است.

وی ادامه داد: اقتصاد منبع محور یکی از معضلات کشور ها بوده که ایران اسلامی نیز به آن مبتلاست و برای رهایی از آن باید از نخبگان کشور برای توسعه استفاده کرد.

*اقتصاد منبع محور، منشأ بسیاری از بیکاری هاست

معاون علمی فناوری رئیس جمهور ابراز داشت: امروز بسیاری از بیکاری ها بر اثر همین اقتصاد منبع محور بوده که باید این نگرش های غلط تصحیح شود.

مهندس ستاری خاطرنشان ساخت: امروز در بزرگترین کشورهای جهان شرکت هایی همچون گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و ... وجود دارد که منبعی ندارند؛ اما از مغزها استفاده کرده و از این راه درآمدزایی می کنند.

وی با بیان این مطلب که پشت سر این شرکت ها فکر و مغز وجود دارد، تصریح کرد: فروش تکنولوژی و مواردی از این قبیل بسیار مهم بوده و باید به آن توجه ویژه کرد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با تأکید بر این که نهادها نباید به بودجه دولتی وابسته باشند، اظهار داشت:  دانشگاها نسبت به فارغ التحصیلان خود مسئولند و باید برای این عزیزان برنامه ریزی داشته باشند.

*علوم انسانی در پیشرفت کشور بسیار مهم است

مهندس ستاری تعامل با حوزه را بسیار سازنده دانست و گفت: یکی از مباحثی که می توانیم با حوزه تعامل داشته باشیم، موضوع علوم انسانی است که بسیار مهم و برای کشور سازنده است.

وی ابراز داشت: امروز دنیا به این سمت در حال حرکت است که برای مغز انسان برنامه ریزی کرده و میان مغز و ماشین ارتباط برقرار کند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: باید نگرش های ناصحیح درباره نخبگان را تغییر دهیم تا کارآیی آنان بیشتر شود.

مهندس ستاری خاطرنشان ساخت: در بنیاد ملی نخبگان آیین نامه استفاده از نخبگان حوزوی را در دستور کار داشته و برای آن برنامه ریزی داریم.

*کمیته مشترک میان حوزه و معاونت راه اندازی می کنیم

وی تأکید کرد: باید کمیته مشترک میان حوزه های علمیه و معاونت علمی فناوری راه اندازی شود تا تفاهم نامه ها را پیگیری کرده و برنامه ها بهتر عملیاتی شود.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور در پایان گفت: راه حل بسیاری از مشکلات در کشور، تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha