یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
18

حوزه/ گروه های اعزامی عتبات مقدس عراق که برای برگزاری سومین جشنواره فرهنگی امیرالمؤمنین(ع) آستان مقدس حسینی در هند به سر می برند، با شخصیت ها و علما و اساتید و طلاب حوزه های علمیه و مدارس دینی هند دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروه های اعزامی عتبات مقدس عراق که برای برگزاری سومین جشنواره فرهنگی امیرالمؤمنین(ع) آستان مقدس حسینی در هند به سر می برند با شخصیت ها، علما، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و مدارس دینی هند دیدار کردند. این دیدار در جریان نشستی فرهنگی در حوزه امام مهدی(ع) و با هدف آشنایی و نمایش فعالیت های جشنواره صورت گرفت.

حسین السلامی مسؤول بخش فعالیت های فرهنگی آستان مقدس حسینی گفت: این نشست توسط حجت الاسلام و المسلمین سید احمد عابدی نماینده مراجع در بمبئی هند برگزار شد و وی در این نشست ضمن خوشامدگویی به گروه های آستان مقدس حسینی از تلاش آنها جهت برگزاری جشنواره و تحمل رنج سفر برای حفظ ارتباط دینی و معرفتی میان محبان اهل بیت علیهم السلام تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی اسدی از بخش امور دینی آستان مقدس حضرت عباس نیز در سخنان خود به نمایندگی از عتبات عالیات عراق از استقبال و میهمان نوازی شیعیان هند تشکر کرد و سلام خادمان عتبات عالیات عراق را به تمام علما و شیوخ حوزه حیدرآباد و مردم هند ابلاغ نمود و افزود: برپایی جشنواره امیرالمؤمنین(ع) برای سومین سال متوالی نشان دهنده موفقیت آن در دو دوره گذشته می باشد و استقبال روز افزون مردم از این جشنواره نیز نشان دهنده این واقعیت است که این جشنواره فرهنگی مختص یک طایفه و گروه نیست بلکه درهای آن به روی تمام طوایف باز است؛ چرا که امام علی علیه السلام نیز متعلق به تمام بشریت است و این همان سخن رسول خدا است که فرمود: من و علی والدین این امت هستیم. همچنین جشنواره فرصتی است برای نزدیکی میان مؤمنان و ارتباط میان آنها؛ چرا که ما خادمان عتبات مقدس برای همین هدف به اینجا آمده ایم.

از سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین سید رضا آغا نماینده مراجع در شهر حیدآباد نیز از اهالی حیدر آباد و تمام کسانی که در برپایی این جشنواره سهیم هستند تشکر کرد.

وی از تمام علما خواست در راستای موفقیت و برگزاری پرشور این جشنواره تلاش کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha