شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 349001
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
اسحاق مدنی

حوزه/ شخصیت حضرت علی(ع) مورد پذیرش شیعه و سنی است و به اتفاق اهل سنت، پس از پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) افضل ترین شخص بر روی زمین بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،مولوی اسحاق مدنی   که به مدت 30سال معاون رئیس جمهور در امور اهل سنت بوده پنج شنبه در همایش بین المللی حکومت علوی نگاهی پس از ۱۴ قرن، با مقاله "مبارزه امیرالمومنین(ع) با تندروی" سومین ارائه دهنده مقاله در این نشست بود.

وی اظهار داشت: اوج تندروی ها در زمان حضرت علی(ع) و در مقابله با  ایشان  شروع شد و آنچه که ما امروز به عنوان تندروی از آن سخن می گوییم در بزرگان شیعه وسنی وجود نداشته است.

این عالم سنی با بیان اینکه تندروی اساس برداشت غلط از اسلام است، گفت: سخنانی افراطی گران از درون اسلام ولی با برداشتی خارج و متفاوت از آن است و مسائل ساده و قابل فهم را چنان پیچیده جلوه می کنند تا هر آنچه خود می خواهند را مردم بپذیرند.

مولوی اسحاق مدنی خاطر نشان شد: شخصیت حضرت علی(ع) مورد پذیرش شیعه و سنی است و به اتفاق اهل سنت، پس از پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) افضل ترین شخص بر روی زمین بوده است اما امر مهم، برداشت ما از نوع سیره ایشان است که در طول زندگی خود از آن بهره ببریم.

عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه اکنون عمل شیعه و سنی خلاف سیره حضرت علی(ع) است گفت: اگر تلاش های امیرالمومنین(ع) نبود اسلام تا همین جا هم پیش نمی آمد و اکنون هیچ کس به فکر اسلام نیست و فقط به جماعت و گروه خود و پیروز آن بر گروه مقابل می اندیشد.

وی اظهار داشت: به علت دوری از سیره واقعی امیرالمومنین(ع) میزان گرایش مسلمانان به ادیان دیگر بسیار بیشتر از گرایش سایر ادیان به اسلام شده است.

مولوی اسحاق مدنی در پایان بیان داشت: من مخالف بحث شیعه و سنی و البته با حالت دلسوزانه نیستم و خواستار مباحثه هایی با حضور علما و در زمان خاص می باشم و باید تا مدتی از بحث شیعه و سنی کناره گیری کنیم و به رفع جریان های تکفیری بپردازیم و پس از رفع آن به سایر مسائل بپردازیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha