سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله مصباح

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: انسان موفق کسی است که در سایه و تدبر در مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) که بالاترین و ارزشمند ترین علوم تربیتی و اخلاقی در دنیا می باشند، به بالاترین مقامات برسد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله مصباح یزدی عصر امروز در همایش سالگرد شهادت استاد شهید مطهری که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، به جایگاه مقام استاد در اسلام اشاره کرد و اظهارداشت: خدا نعمت های زیادی به انسان عنایت کرده و از جمله آن نعمت ها، استاد شایسته، با اخلاق، متدین و متعهد است.

رئیس موسسه آموزشی  و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه باید قدر نعمت های را دانست و شکر گذار نعمت های الهی بود، افزود:  استاد خوب و متخلق به اخلاق، نه تنها موجب ترقی و پیشرفت علمی در شاگرد می شود؛ بلکه موجبات کمال و سعادت را فراهم می کند.

 عضو خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: قرآن بهترین مفاهیم و محبت و آموزه های اهل بیت(ع) هم بهترین غیر مفاهیمی است که انسان می تواند از یک استاد متخلق و متعهد بیاموزد و در زندگی خود از آن بهره ببرد.

آیت الله مصباح یزدی گفت:  انسان موفق کسی است که در سایه  و تدبر در مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) که بالاترین و ارزشمند ترین علوم تربیتی و اخلاقی در دنیا می باشند، به بالاترین مقامات برسد و هیچ علوم و مفاهیمی، مانند قرآن و اهل بیت(ع)  دارای چنین خاصیتی  نیستند.

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: تدبر و تعقل در قرآن و آموزه های معصومین(ع) روشنایی خاصی به انسان می بخشد که این روشنایی را در هیچ علومی نمی توان پیدا کرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: شعاع این نورانیت تنها مربوط به این دنیا نیست؛ بلکه استمرار هم خواهد داشت و به جهان دیگر هم کشیده خواهد شد و خدا  هم برای صاحبان چنین علومی از استاد گرفته تا شاگرد مقام  و اجربالا و عظیمی  در درنظر گرفته است.

آیت الله مصباح  یزدی اظهار داشت: بسیاری از بزرگانی که به مقام بالای علمی و اخلاق عملی رسیدند، به واسطه تلاش و کوشش خود و اساتید با اخلاقی بوده که این معارف را از علوم وحیانی گرفته اند.

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: انبیاء الهی و معصومین(ع) بهترین مربیان و استاد برای بشر می باشند که بهترین علوم را دراختیار انسان قرار دادند تا به سعادت برسدو از جهالت و گمراهی بیرون بیاید.

آیت الله مصباح یزدی گفت:  از اعتقاد  شیعیان این است که یکی از اهل بیت(ع) زنده است و از پرده غیبت ظهور خواهد کرد،  اما سوالی که مطرح است این  آیا توانسته ایم از غربت و مظلومیت این امام بزرگوارکم کنیم؟

عضو خبرگان رهبری افزود: ای کاش ما شیعیان قدر این امام را می دانستیم و  او را به اندازه یک مادر قبول داشتیم؟  و ارتباط درست با او برقرار می کردیم؟

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: عشق و محبت به اهل بیت(ع) تنها سرمایه جاویدان و گرانبهایی است که تا ابد ماندگار خواهد بود و هیچ وقت از بین رفتنی نخواهد بود.

 انتهای پیام:40/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha