دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ برای مدیر حوزه های علمیه گفت: حالت تحیر و عدم آینده نگری مشکلات عدیده ای را برای طلاب بوجود می آورد؛ طلاب برای آینده خود باید با در نظر گرفتن توانمندی و استعداد خود و نیاز جامعه، با مشورت با بزرگان، راه خود را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،آیت الله حسینی بوشهری صبح امروز با حضور در محل  آزمون رشته های تخصصی حوزه در مدرسه فیضیه با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)  اظهارداشت: آن حضرت فرمودند،کسانی در روز قیامت بیشتر حسرت می خورند که در دنیا امکان فراگیری علم برای آنها مهیا بوده، ولی به دنبال دانش آموزی نرفتند.

وی افزود: امروز آزمون 39رشته برگزار می شود، ولی این کار در گذشته تنها دو رشته را شامل می شد؛ غیر از قم در تهران، اصفهان، خوزستان، تبریز و گرگان و چهارمحال و یزد و قزوین و البرز و در  حدود 13 استان رشته های تخصصی تدریس می شود.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: طلاب حوزه علمیه قم باید قدر تحصیل در حوزه و حضور در کنار مراجع عظام و کتابخانه های تخصصی و موسسات تخصصی را بدانند و خوب درس بخوانند.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که خداوند متعلمین را جزو جمعیت رها شدگان و نجات یافتگان از جهنم بر می شمارد؛ در روایت دیگر آمده است که اگر کسی دو حدیث را فرابگیردکه به درد خودش بخورد و دیگری نیز منتفع شود، از شصت سال عبادت برتر و بالاتر است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی(ع) فرمودند که دایره علم گسترده تر از آن است که بتوان به همه زوایای آن رسید، پس باید از هر علم متناسب با استعدادها و نیازهایی که در جامعه وجود دارد از آنها بهره برد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: بنده از سال 49 به قم آمدم و در این سالها صرفا به درس و بحث و مدیریت پرداختم و تجربه ای که در این سالها دارم این است که حالت تحیر و عدم آینده نگری مشکلات عدیده ای را برای طلاب بوجود می آورد؛ طلاب برای آینده خود باید با در نظر گرفتن توانمندی و استعداد خود و نیاز جامعه و نیاز استان قم، با مشورت با بزرگان، راه خود را پیدا کنند.

معاون جامعه مدرسین  بیان کرد: اگر انسان یک مسیر معین را انتخاب کند و تمام توان خود را در این مسیر بگذارند قطعا در آن رشته صاحب نظر خواهد شد؛ حوزه به طلاب جوان خود نیاز دارد؛ در این حوزه بود که امام راحل و شهید مطهری و مراجع بزرگ ما رشد کردند.

وی گفت: رشته های تخصصی تنها نشان دهنده راه است و تمام کار نیست؛ استاد تنها راه و منابع را نشان می دهد و لذا کارهای اصلی را خود طلاب باید انجام دهند؛ طلاب باید کار علمی و پژوهشی انجام دهند تا ظرفیت های خود را بالا ببرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha