پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حسین توسلی پردیس

حوزه/ امام جمعه پردیس و بومهن، با تاکید بر اینکه اعدام شیخ نمر با هیچ قانونی سازگار نیست، گفت: اگر عربستان این اقدام را انجام دهد قطعا با تبعات منفی بسیاری در داخل و خارج کشورش مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام حسین توسلی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اعلام دولت عربستان برای اعدام شیح النمر در روز 24 اردیبهشت اظهارداشت: این اقدام عربستان اقدامی ظالمانه و برخاسته از ریشه ظالمانی و کفر انگیز آل سعود است .

وی ادامه داد: این اقدام دولت عربستان برخلاف تمام موازین اسلامی و جهانی بوده و نقض صریح حقوق بشر است. امام جمعه پردیس و بومهن، گفت: از سویی دیگر هنوز جرم شیخ نمر مشخص نشده و مشروعیت دستگیری این فعال مذهبی زیر سئوال است تا برسد به اینکه دولت عربستان بخواهد وی را اعدام نماید.

وی معتقد است: تنها جرم شیخ نمر سخنرانی و تبلیغ دینی بوده است لذا دستگیری وی، نقض مشخص آزادی بیان و مخالفت صریح با قوانین جهانی است.

حجت الاسلام حسین توسلی ادامه داد: اگر عربستان این اقدام را انجام دهد قطعا با طبعات منفی بسیاری در داخل و خارج کشورش مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: در چنین شرایطی باید همه ملت ها و علمای اسلام بیدار شده و در مقابل این اقدام دولت عربستان به پا خواسته و در مقابل ظلم ها ایستادگی نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha