جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 350379
۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
78

حوزه/ خطبای جمعه یمن تاکید کردند: ملت یمن ملتی مظلوم است که مورد تجاوز قرار گرفته و تا کنون هیچ ملتی همچون یمن مورد آزار و تجاوز همسایه خود قرار نگرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، خطبای جمعه مساجد مختلف یمن در خطبه های نماز جمعه این هفته که در سالروز وحدت یمن برگزار شد، بر اهمیت ملیت و دین تاکید کردند و گفتند: در سایه تجزیه و تفرقه ملت های عربی و اسلامی و چالش های بزرگ پیش روی امت اسلام که توسط دشمنان ایجاد شده، توجه به دین و ملیت امری ضروری می باشد.

خطبای جمعه یمن گفتند: وحدت نقش زیادی در دین و دنیای ما دارد و از بزرگ ترین نعمت های خداوند می باشد و اتحاد مسلمانان نوعی لبیک به این فرمان خداوند است که فرموده: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا» و در زمینه دنیایی نیز وحدت ملی همچون کوهی بزرگ است که توطئه های دشمنان را در هم می شکند؛ دشمنانی که در پی به ذلت کشاندن ملت ها و سلب آزادی و کرامت آنها هستند.

خطبای جمعه یمن همچنین با تاکید بر انسجام برادری و دوستی و اتحاد و برپایی عدل، مردم یمن را به ایمان و حکمت و اتحاد و همبستگی و ترک اختلافات و صبر بر سختی ها دعوت کردند.

در این خطبه ها همچنین بر ضرورت یکسان سازی موضع گیری ها در برابر تجاوز عربستان و آمریکا به یمن تاکید شد؛ چرا که این متجاوزان به دنبال نابودی تمام یمن هستند و شهروندان بی گناه را در استان ها هدف قرار می دهند و تهدید شهروندان بی دفاع در خانه های خود تروریسم به معنای کامل است.

خطبای جمعه یمن از مردم خواستند با قلب های سرشار از ایمان و پاک خود دست به دعا بردارند و از خداوند متعال بخواهند بلا را از این سرزمین و بندگان خود دفع کند.

خطبای جمعه همچنین تاکید کردند، یمن به زودی بر عربستان جنایتکار پیروز خواهد شد؛ چرا که ملتی مظلوم است و مورد تجاوز قرار گرفته و تا کنون هیچ ملتی همچون یمن مورد آزار و تجاوز همسایه قرار نگرفته است و ما از خداوند متعال می خواهیم اتحاد و امنیت و ثبات را در یمن حاکم کند و توطئه دشمنان را به خود بازگرداند که او بر این کار توانا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha