پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شب احیا نیمه شعبان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در بیش از ۵۰ نقطه خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن نیمه شعبان از برگزاری جشن در مساجد و حسینیه های سطح استان خبر داد و گفت: مساجد استان از روزهای قبل آماده برپایی جشن های مهدوی و برپایی هر چه با شکوه جشن های نیمه شعبان شده اند.

وی با اشاره به برپایی تکیه های مردمی و ایستگاه های صلواتی از سوی اصناف تصریح کرد: برگزاری چنین مراسم هایی در جهت تعظیم شعائر اسلامی بوده و باید تلاش کرد در این مراسم ها مردم را بیش از پیش با معارف مهدوی آشنا کرد.

حجت الاسلام بلک، با اشاره به فضیلت احیا و شب زنده داری در شب نیمه شعبان تصریح کرد: در بیش از ۵۰ نقطه استان خوزستان مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اعمال بسیاری برای احیای شب نیمه شعبان وارد شده که مؤمنان با مراجعه به کتب ادعیه می توانند از فیوضات معنوی این شب عظیم بهره مند شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ادامه گفت:‌ از دیگر برنامه های محوری شهر اهواز، برنامه روح بخش دعای ندبه با حضور مداحان استانی همزمان با نیمه شعبان در محل حسینیه ثارالله برگزار می شود.

حجت الاسلام بلک با اشاره به اعزام مبلغ همزمان با ایام شعبانیه اظهار داشت: مبلغان در قالب طرح هایی نظیر روحانیون مستقر و طرح هجرت در مناطق مختلف حضور می یابند و در این ایام به تبلیغ معارف مهدوی می پردازند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، مهدویت و ظهور منجی را رکن اساسی شیعه برشمرد و افزود: مبلغان در این ایام باید بتوانند شبهه های پیرامون مسائل مهدویت را برطرف و ویژگی های منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) را بیان کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha