چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
12

حوزه/ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از مدرسه علمیه الغدیر اهواز گفت: بیداری اسلامی برآمده از بطن حوزه های علمیه شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دکتر حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مدرسه علمیه الغدیر اهواز، از روند ساخت فازهای 2 و 3 این مدرسه بازدید کرد.

در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین حیدری، تولیت مدرسه علمیه الغدیر، به بیان گزارشی از روند ساخت این مدرسه پرداخت و اظهار داشت: مساحت این مدرسه علمیه 12هزار متر با زیربنایی بالغ بر 5هزار متر مربع است.

وی، هدف راه اندازی این مدرسه علمیه را تربیت طلاب عالم بیان کرد و افزود: یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این مدرسه، تربیت طلاب عرب زبان فاضل است تا إن شاءالله خروجی آن عالمانی آگاه و مبلغ باشد.

*رشد موج اسلام گرایی

همچنین در این بازدید، دکتر سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی،  ضمن تقدیر از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین حیدری، جهت راه اندازی چنین مدرسه مجهز و مطلوبی، با بیان این که بیداری اسلامی برآمده از بطن حوزه های علمیه شیعه است، اظهار داشت: امروزه اگر شاهد نفوذ موج اسلام گرایی در سطح جهان هستیم، همگی مدیون طلاب و روحانیون حوزه های علمیه به ویژه شخصیت مطرح و بارز حوزوی، یعنی حضرت امام خمینی(ره) است.

وی، محصول حوزه های علمیه طلاب مؤمن و با تقوا عنوان کرد و گفت: اگر این طلاب به خوبی آموزش های لازم برای جذب مردم به دین را کسب کنند، به یقین دیگر شاهد آن همه هجمه های گسترده فرهنگی نخواهیم بود.

لازم به ذکر است، مدرسه علمیه الغدیر اهواز هم اکنون با بیش از 100 طلبه جزء برترین مدارس علمیه فعال استان خوزستان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha