چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌‌الاسلام چنانی شوش

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش با اشاره به سرمایه گذاری کلان دشمن در فضای سایبری، گفت: امروز ضرورت حضور روحانیون در فضای مجازی به واسطه حضور دشمن، چندین برابر است.

حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به ضرورت ورود طلاب توانمند به فضای مجازی، گفت: در زمانی که حتی یک نوجوان هم در فضای مجازی حضور داشته و به صورت دائم با آن سر و کار دارد، عدم حضور طلاب و روحانیون به منزله فاجعه و نقصانی بزرگ است؛ چرا که عدم حضور دین در جوامع به منزله گمراهی و اضمحلال آن خواهد بود، پس طلبه ای که پرچم دار دین است باید در این گونه فضاها، حضور جدی و مؤثر داشته باشد.

*سرمایه گذاری کلان دشمن در عرصه سایبری

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش با اشاره به سرمایه گذاری کلان دشمن در فضای سایبری و تا حدودی غفلت حوزه از این فضا، گفت: امروزه ضرورت حضور روحانیون در فضای مجازی به واسطه حضور دشمن، چندین برابر است.

وی، با تأکید بر این که حضورغیرآگاهانه طلاب در فضای مجازی نه تنها مفید نیست، بلکه زیاد آور است، اظهار داشت: نکته ای که طلاب همواره از آن غافل هستند، حضور غیرآگاهانه در این فضاست، به گونه ای که مشاهده می شود، عده ای صرفا برای پر کردن اوقات فراغت و نه برای کار در فضای مجازی حضور پیدا می کنند و متأسفانه نیز با صدمات بدی همچون مغفول ماندن از درس و انحراف در مسیر مواجه می شوند.

حجت الاسلام چنانی در ادامه بیان داشت: اگر طلبه ای به آن مرحله از قدرت اثرگذاری بر مخاطب مجازی نرسیده، نباید در آن ورود پیدا کند و مهمترین علت برای این مهم جوگیر شدن آن به جای جوسازی کردن دینی است.

*ضرورت تبلیغ اینترنتی

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، با اشاره به وظایف مهم مبغان در این خصوص گفت: با توجه به عصر حاضر که عصر ارتباطات نامگذاری شده، لازم است شیوه های نوین برای تبلیغ دین و شریعت اسلامی پیدا کرد که شیوه «تبلیغ اینترنتی» می تواند یکی از این روش ها باشد، البته به شرطی که سازماندهی شده و با حمایت کامل صورت پذیرد.

*گسترش اباهه گری در فضای مجازی

وی یکی از پیامدهای عدم حضور مؤثر طلاب و روحانیون در فضای مجازی را گسترده تر شدن اباهه گری و رشد فسادهای اخلاقی عنوان کرد و گفت: بخشی از آسیب های گسترده ای که امروز در فضای مجازی وجود دارد، صرفا به دلیل عدم حضور طلاب و روحانیون کار بلد در این عرصه است که باید حوزه، نسبت به این مهم رویکردهای ویژه ای را اتخاد کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha