جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حبیبی تبار

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: از منظر حقوق بین الملل ، سران آل سعود با حمله به یمن، جنایکار و مستوجب مجازات هستند.

حجت الاسلام و المسلمین جواد حبیبی تبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از وظایف روشن و مسلم نهادهای بین المللی و حقوقی این است که باید در راستای توقف جنگ در یمن مداخله کنند.

وی افزود: واقعیت آن است که امروز در یمن نسل کشی اتفاق می افتد و محاکم بین المللی باید ورود پیدا کرده و متجاوزان را که سعودی ها هستند محکوم کرده و با آن برخورد نمایند.

این حقوقدان حوزوی خاطرنشان کرد: سران آل سعود از نگاه حقوق بین الملل، مستوجب مجازات هستند ولی متاسفانه امروز در دنیا جای حاکم و محکوم عوض شده است ، به این معنا که نه تنها شورای امنیت سازمان ملل نقش خود را به درستی در این قضیه ایفا نمی کند بلکه به محاصره یمن و کشتار مشروعیت داده و حتی به بهانه های گوناگون جلوی کمک های انسانی و بشردوستانه به مردم مظلوم یمن را می گیرد.

وی با تاکید بر این که با وجود چنین وضع نابه سامانی چینش اعضای شورای امنیت باید تغییر یابد، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که کشورهای مسلمان و سازمان های مستقل دنیا در شورای امنیت کرسی داشته باشند و جلوی تاثیرات این پدیده نامبارکی که در سطح دنیا است را بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیبی تبار در خاتمه بیان داشت: به هر حال آنچه مسلم است این که این وضعیت که الان در یمن شاهد آن هستیم با موازین و بایسته های حقوقی کاملاً در تضاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha