شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دری

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاسیس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در عراق را از اقدامات ارزشمند آیت الله آصفی عنوان کرد و گفت: این عالم فقید در حال ساماندهی و دایرکردن مدارس علمیه در نجف و استان های دیگر عراق بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله محمدمهدی آصفی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه شخصیت این عالم ربانی در میان نخبگان کشور عراق، اظهار داشت: مرجعیت نجف اشرف، شخصیت های فقهی، علمی و سیاسی  عراق نسبت به مرحوم آیت الله آصفی احترام ویژه قائل بودند وشخصیت های برجسته  سیاسی  این کشور نیز  نسبت به این عالم ربانی احساس تواضع و خضوع قلبی داشتند.

نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه آیت الله آصفی نسبت به وضعیت سیاسی منطقه دغدغه مند بود، گفت: ایشان همواره تاکید می کرد چهار دهه پیش بعثی ها، جنایتکاران، جریانات انحرافی و طاغوت در منطقه حاکم بودند؛ اما امروز به برکت قیام امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری که تداوم بخش خط فکری اسلام اصیل و اسلام ناب محمدی است، تحولات مثبتی در منطقه بوجود آمده است.  

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به انتصاب آیت الله آصفی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ایشان در عراق، گفت: هنگامی که حوادث عراق بوجود آمد و صدام سقوط کرد، این عالم ربانی از سوی مقام معظم رهبری مسئولیت نمایندگی ایشان را جهت ساماندهی نجف اشرف و عراق پذیرفتند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: آیت الله آصفی بدون کوچک ترین تبلیغی رسالت سترگ خود را بسیار حکیمانه و خردمندانه انجام می دادند.

وی با اشاره به انجام مسئولیت آیت الله آصفی از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق، گفت: یکی از اقدامات مهم این عالم ربانی تاسیس چاپخانه بزرگی برای انتشار و گسترش معارف اهل بیت(ع) بود.

*اهتمام به امور خیر و ارائه خدمات فرهنگی

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به دغدغه مندی آیت الله آصفی نسبت به ایتام و خانواده های نیازمند در  ایران، عراق، افغانستان و کشورهای منطقه، اظهار داشت: ایشان مرجعی در رابطه با امور خیر و رسیدگی به محرومان و نیازمندان به شمار می رفت که در کویت و حوزه خلیج فارس علاقه مندان بسیاری داشت.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: آیت الله آصفی هیچگاه امکانات را به خود اختصاص نمی داد و منابع جذب شده را در امور خیر و ارائه خدمات فرهنگی صرف می کرد.

*تاسیس مدرسه عملیه امام خمینی(ره) در عراق

آیت الله دری نجف آبادی، تاسیس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در عراق را از اقدامات ارزشمند آیت الله آصفی عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط جدیدی که از سوی داعش بوجود آمد جاذبه این مدرسه را ده ها برابر کرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آیت الله آصفی در جلسه ای گفت از تمام استان های عراق، داوطلبانی برای تاسیس حوزه های علمیه با نام امام خمینی(ره) اعلام آماگی کرده اند و این مسئله حاصل شرایط فعلی عراق است که جوانان غیرتمند شیعه و اهل سنت به دنبال یادگیری و اشاعه علوم اسلامی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این عالم ربانی در حال ساماندهی اقدامی بزرگ در راستای دایرکردن حوزه های علمیه در نجف و استان های دیگر عراق بود تا طلابی تربیت شوند که خط فکری صحیح و آگاهی لازم را نسبت به مسائل داشته و برای امت اسلام منشا آثار و برکات فراوانی باشند. 

آیت الله دری نجف آبادی با تجلیل از شخصیت آیت الله آصفی در زمینه های مختلف، ابراز داشت: اگر بخواهیم عالمی نمونه، الگویی بافضلیت، اسوه ای حسنه در علم و ایمان، تقوا، زهد، صلح، ساده زیستی، قناعت و معرفت را از حوزه های علمیه به دنیای بشریت معرفی کنیم یکی از شخصیت های ممتاز، آیت الله آصفی خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله آصفی انسان وارسته به تمام معنا بود، اظهار داشت: ایشان هیچ تقیدی غیر از بندگی خدا برای خود قائل نبود و همواره به ائمه معصومین(ع) و خدمت به مردم و نیازمندان عشق می ورزید.

*نوآفرینی در مسائل کلامی

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نوآفرینی های آیت الله آصفی در مسائل کلامی، اصولی، تفسیری، اخلاقی، اعتقادی و فقهی، ابراز داشت: ایشان عالمی فرزانه و متفکر بودند که بیش از 300 جلد کتاب و جزوه به یادگار گذاشتند.

*دبیرخانه ای حوزوی به انتشار آثار آیت الله آصفی بپردازد

وی با تقدیر از برگزاری کنگره آیت الله آصفی از سوی نهادهای حوزوی، گفت: گام های بزرگی در خصوص معرفی شخصیت علمی این فقیه متعبد برداشته شد اما آغاز راه محسوب می شود.

امام جمعه اراک تصریح کرد: امیدوارم دبیرخانه فعالی با نقش آفرینی دفتر تبلیغات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به انتشار دست نوشته ها و یادداشت های آیت الله آصفی بپردازند و آثار ایشان را به زبان های مختلف دنیا ترجمه کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی رحلت آیت الله آصفی، گفت: رهبر معظم انقلاب با قدردانی از خدمات این عالم ربانی در عراق و نجف تاکید کردند ایشان حق بزرگی به گردن بنده دارند. 

*احترام شخصیت های دینی و سیاسی به آیت الله آصفی

وی با اشاره به حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های سیاسی ایران و عراق در مراسم های تشییع و بزرگداشت آیت الله آصفی، اظهار داشت: حضور شخصیت های برجسته دینی، علمی و سیاسی نشان دهنده احترام ویژه بزرگان به آیت الله آصفی بود.     

نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: مراسم باشکوه و باعظمتی با حضور آیت الله العظمی فیاض، سیدعمار حکیم، حیدر العبادی، نوری مالکی و مردم شریف عراق در تشییع آیت الله آصفی برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم «کسانی که ایمان و عمل صالح دارند خداوند آن ها را محبوب دل ها قرار می دهد»، اظهار داشت: پاداش خدمات صادقانه و خالصانه آیت الله آصفی شکوه و عظمت مراسم تشییع ایشان در عالم دنیا بود و این شخصیت ممتاز در عالم قیامت نیز در پیشگاه خداوند مقام ویژه ای خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت(ع) تکیه گاه آیت الله آصفی بود، ابراز داشت: عالمان دین ستون فقرات جامعه اسلامی هستند و عزت نفس، زهد و آزادگی آن ها به برکت قرآن و اهل بیت(ع) است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارادت  نماینده رهبری در عراق به امام راحل(ره)، گفت: ایشان اعتقاد داشت امام راحل(ره) تکلیف گرا بود و خداوند ضامن پیروزی انسان های تکلیف گرا می باشد.

*تکلیف گرایی آیت الله آصفی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آیت الله آصفی شخصیتی تکلیف گرا بود، اظهار داشت: ایشان تا آخرین لحظات عمر خود به مقابله و روشنگری نسبت به جریان داعش، وهابیت و آل سعود می پرداخت.

وی افزود: آیت الله آصفی به تقریب مذاهب اسلامی و انسجام شیعه و سنی در برابر توطئه ها و گروه تروریستی داعش که چهره خشن و منفوری از اسلام نشان داده است، اهتمام داشت.

امام جمعه اراک در پایان با بیان اینکه اساتید بزرگی در تربیت آیت الله آصفی نقش داشتند، خاطرنشان کرد: این عالم ربانی نیز پرورش دهنده شاگردان بسیاری بود که راه ایشان را تداوم خواهند بخشید.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha