دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانواده

علمیه فیروزکوه: حوزه/ عدم توجه به حقوق شرعی و اجتماعی دیگران باعث خواهد شد که علاوه بر تباهی خود شخص، اجتماع نیز به تباهی و فساد کشیده شود.

حجت الاسلام حمید محمودی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه خانواده سالم از نگاه اسلام، مجموعه ای مؤمن و مقید به شئونات دینی و شرعی است، گفت: اهتمام به ارزش های دینی باید در عملکرد رفتاری والدین و به تبع آن فرزندان، در خانواده ای که مدعی دینداری می باشند ظهور و بروز داشته باشد، بنابراین والدین در محیط خانواده باید طوری آموزه های دینی را به فرزندان شان تبیین کنند که آن ها موقع حضور در اجتماع خود را مقید به رعایت احکام شرعی و اجتماعی کنند.

وی ادامه داد: در این میان مسئله پوشش و حجاب نیز یکی از مواردی است که رعایت آن از طرف دختر یا پسر جوان، نشانگر این است که والدین توانسته اند مسئله حجاب و پوشش را در محیط خانواده و اجتماع برای فرزندان شان فرهنگ سازی کنند. بنابراین اگر مسائل دینی و شرعی به خوبی برای افراد تبیین شود و نیز با توضیح دادن مسیر خوب و بد و بازگویی مضرات انتخاب اشتباه، آنان با برخورداری از آگاهی و بصیرت در دو راهی نامعلوم سردرگم نخواهند شد و بهترین را انتخاب خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه فیروزکوه، ادامه داد: ملتزم بودن به احکام شرعی، خصوصاً رعایت حجاب اسلامی آنهم در ایام تابستان، در مرتبه نخست آسایش، امنیت، وقار، آبرو و عزت را برای خود فرد و خانواده اش به دنبال خواهد داشت و بعد امنیت اخلاقی و اعتقادیِ اجتماع و جامعه نیز تامین خواهد شد. اما عدم رعایت حجاب شرعی علاوه بر خود فرد، مشکلاتی را نیز متوجه جامعه خواهد کرد.

به گفته معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) فیروزکوه،، عدم توجه به حقوق شرعی و اجتماعی دیگران باعث خواهد شد علاوه بر تباهی خود شخص، یک اجتماع نیز به تباهی و فساد کشیده شود. و در چنین شرایطی وظیفهی عقلا و عموم مومنین است که از وقوع چنین گناهانی جلوگیری بعمل آورند.

حجت الاسلام محمودی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از پادشاهان قاجار به نقل از سفیر فرهنگی روباه پیر می گوید؛ آن ها معتقد بودند هر روسری که از سر یک زن ایرانی برداشته شود، ما ده قدم به استعمار نزدیک شده ایم. بنابراین می بینیم که انگلیسی های خبیث نیز به این نتیجه رسیده اند و با فرهنگ اسلامی ایرانی، از طریق ترویج فساد و فحشاء در بین مسئولین و جوانان مقابله می کنند، لذا امیدواریم مسئولین امر و آنهایی که دغدغه دین و فرهنگ اسلامی را دارند با بدست گرفتن ابزار نوین تبلیغی خصوصاً رسانه، در ترویج سبک زندگی اسلامی و زدودن اعمالِ مبتذلِ غرب و شرق از چهره مظلوم فرهنگ اسلامی به وظایف دینی شان عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha