جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
قرآن

حوزه/ مفسر ایضاح الآیات قرآن کریم گفت: قرآن بهترین منبع پاسخگویی به شبهات و پرسش های جوانان جویای حق است.

حجت الاسلام حسين شريعتي ارموي، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، در اروميه، با اشاره به تاثیر انس با قرآن در جذب جوانان به دين اسلام ، اذعان داشت: اگر فردی با قرآن انس گیرد و به آن عمل کند 80 درصد از مشکلات زندگی اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی اش و در یک کلمه همه مشکلاتش حل می شود، به شرط اینکه به معناي واقعي كلمه با قرآن باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: قرآن کتابی است که بهترین برنامه فرهنگ سازی را برای پیروان خود دارد، زمانی که از نظر قرآنی غنی شدیم در این صورت مانند سدی فولادین در مقابل همه صدمات و تهاجمات فرهنگی که از طرف دشمنان و بیگانگان تحمیل می شود، مقاومت كرده و پاسخ گوی علمی جوانان باشیم.

مفسر ایضاح الآیات قرآن کریم، از آماده سازي جلد دوم تفسير ايضاح الآيات براي چاپ خبر داد و اظهار داشت: جلد اول این تفسیر كه از اول سوره فاتحة الکتاب تا آیه 74 سوره بقره است در سال 83 تمام و به چاپ رسیده است، ولی در حال حاضر جلد دوم آن در دست نگارش بوده و پس از نوشتن تفسیر چند آیه دیگر از جز اول قرآن کریم تمام شده و به زودی برای چاپ و نشر آماده می شود.

وی در پاسخ به اين سوال كه جلد دوم تفسیر ایضاح الآیات در چه مرحله ای است،بیان داشت: این جلد فعلا در آیه 107 سوره بقره قرار دارد که از آیه 75 همین سوره کار تالیف و تدوین آن شروع شده است و در آیه 141 تمام می شود که در این صورت جز اول قرآن در دو جلد این تفسیر به پایان می رسد.

وی از تحرير جلد سوم ايضاح الآیات خبر داد و افزود: تفسیر رشته تحصیلی قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه سوره های قیامت، انسان و اعلی است که امسال در حال نوشتن و تدریس تفسیر این سه سوره قرآن مجید به عنوان جلد سوم تفسیر ایضاح الآیات هستم و پس از اتمام به چاپ می رسد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha