سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه بوشهر گفت: مسائل تهذیبی زمینه ای برای رشد تحصیلی طلاب است.

حجت الاسلام آذرشب، معاون تهذیب حوزه علمیه بوشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از اعزام مشاور به مدارس علمیه در سه نوبت خبر داد و گفت: در طول این اعزام ها جلسات و مشاوره های عمومی و خصوصی برگزار شده است.

وی با اشاره به استقبال طلاب از برگزاری جلسات مشاوره اظهار داشت: نشست هایی ویژه طلاب متأهل و با حضور بیش از 110 نفر از طلاب به همراه خانواده های آنان برگزار گردید.

حجت الاسلام آذر شب، با بیان این که تحصیل علم و درس مهمترین مسئله ای است که باید در مدارس علمیه دنبال شود، گفت: تهذیب زمینه سازی برای طلاب است تا بتوانند با جدیت به تحصیل علم بپردازند.

معاون تهذیب حوزه علمیه بوشهر، در ادامه تصریح کرد: فضای معنوی حاکم بر حوزه های علمیه مسئله ای مهم است، که باید مورد توجه قرار گیرد و برپایی دوره های مشاوره در مدارس علمیه می تواند تأثیر بسزایی در دستیابی به این مهم داشته باشد.

حجت الاسلام آذر شب، با بیان این که ارتباطی تنگاتنگ میان تهذیب و تحصیل وجود دارد، اظهار داشت: مهمتر از مسئله درس، فضای معنوی حاکم در حوزه علمیه است؛ چرا که تهذیب می تواند سبب تشویق طلاب نسبت به جدی دنبال کردن درس و بحث شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه بوشهر، با بیان این که در مدارس علمیه تهذیب باید در خدمت آموزش باشد، اظهار داشت: اصل در حوزه تهذیب بوده و باید مسئولان واقعیت های پیرامون این مسئله را از نزدیک ببینند و آیین نامه ها را بر این اساس  تنظیم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha