جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وزارت اوقاف

حوزه/ استفاده از بلندگو به جز برای اذان و نماز جمعه جایز نیست و در این موارد هم فقط استفاده از بلندگوهای داخلی جایز است و علاوه بر این خطبه های نماز جمعه نباید بیشتر از 15 تا 20 دقیقه باشد.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، وزارت اوقاف مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد استفاده از بلندگو به جز برای اذان و نماز جمعه جایز نیست و در این موارد هم فقط استفاده از بلندگوهای داخلی جایز است و علاوه بر این خطبه های نماز جمعه نباید بیشتر از 15 تا 20 دقیقه باشد.

وزارت اوقاف مصر همچنین اعلام کرده مساجد بزرگ اجازه دارند برنامه های شب قرآن خود را بر اساس جدول تنظیم شده برگزار کنند و هیچ شخصی نیز بدون مجوز حق سخنرانی و تدریس در مساجد را ندارد.

بر اساس این قانون توزیع هرگونه کتاب، جزوه و لوح فشرده در مساجد ممنوع است مگر با مجوز بخش امور دینی وزارت اوقاف و با حضور مدیر بخش مربوط.

همچنین هیچ گروه و جمعیتی نیز حق جمع کردن پول در مساجد را ندارد و علاوه بر این مساجد باید در مصرف انرژی دقت کنند و از روشن کردن چراغ و کولر های اضافی و بیش از مقدار نیاز خودداری کنند و از پذیرفتن خوراکی و نوشیدنی هایی که منبع آنها معلوم نیست خودداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha