سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مساجد مصر

حوزه/ وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد از مساجد برای تبلیغات انتخاباتی برای هیچ شخصی استفاده شود و هر نامزد یا حزبی که در این خصوص اقدامات کند، تصمیمات لازم را علیه او اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد از مساجد برای تبلیغات انتخاباتی برای هر فرد و شخصی استفاده شود و هر نامزد یا حزبی که در این خصوص اقدامات کند، تصمیمات لازم را علیه او اتخاذ خواهیم کرد.

محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در این زمینه گفت: وزارت اوقاف همزمان که به مشارکت مثبت در انتخابات تشویق می کند و آن را وظیفه ملّی می داند، هرگز اجازه نخواهد داد که از مساجد برای تبلیغات انتخاباتی برای هر شخص یا حزبی استفاده شود، بلکه اقدامات قانونی را در خصوص هر نامزد یا حزبی که برای سوء استفاده از مساجد و استفاده از آن به عنوان ابزار تبلیغات انتخاباتی تلاش کند، انجام خواهد داد و همچنین با مسئولین وزارت که اجازه این کار را بدهد یا در آن مشارکت داشته باشد یا در چارچوب مسئولیت شغلی خود از آن چشم پوشی کند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وزارت اوقاف مصر به مناسبت نزدیکی انتخابات مجلس تمامی کارکنان خود را به التزام به بی طرفی کامل در خصوص تمامی نامزد های انتخاباتی و عدم صدور مجوز برای استفاده از مساجد و نهاد های وابسته به اوقاف برای تبلیغات انتخاباتی و نصب پوستر و امثال آن دعوت کرد و گفت: نباید علیه نامزدی به نفع دیگری تبلیغ کنند.

وزارت اوقاف تصریح کرد: اگر کارکنان مرتکب یکی از امور فوق الذکر شوند، شدید ترین مجازات را برای آنها در نظر خواهد گرفت.

گفتنی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تا کنون چندین بار همه وزرایش را تغییر داده ولی پس از کودتا و روی کارآمدن السیسی همواره مختار جمعه وزیر اوقاف وی بوده است، زیرا سیاست‌هایی که مختار جمعه در دوران وزارتش در پیش گرفته، به مذاق السیسی خوشایند است. از جمله این سیاست‌ها می‌توان به بستن در مساجد پس از اقامه نماز جماعت، کم کردن مدت زمان خطبه‌های نماز جمعه، عدم پخش صدای نماز تراویح از بلندگوهای مساجد و ممنوعیت کتاب‌های اخوان المسلمین ــ مهم‌ترین و اصلی‌ترین مخالفان السیسی ــ اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha