شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 355212
۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
فؤاد دوالیبی رئیس جبهه اصلاح الجماعة الإسلامیة

حوزه/ وزارت اوقاف مصر گفت: مساجد در موارد متعدد توسط اوباش و افراد خرابکار مورد حمله قرار گرفته اند و کفش مردم توسط آنها دزدیده شده و فقط کفش دزدها هستند که از وجود نگهبانان مساجد متضرر می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وزارت اوقاف مصر به تازگی اعلام کرده که بنا دارد برای مساجد مصر نگهبان و حراست در نظر بگیرد؛ تصمیمی که اعتراض و مخالفت اسلامگراهای مصر را در پی داشته و آنها هم اعلام کرده اند که این اقدام وزارت اوقاف نمی تواند مانع سوء استفاده از مساجد مصر توسط گروه های اسلامی شود و از وزارت اوقاف خواسته اند به جای این کار ائمه جماعت شایسته برای مساجد تعیین کنند و به آنها اختیارات لازم بدهد.

وزارت اوقاف استراتژی خود را شفاف کند

فؤاد دوالیبی رئیس جبهه اصلاح الجماعة الإسلامیة گفت: این تصمیم وزارت اوقاف برای تعیین نگهبان برای مساجد نمی تواند مانع سوء استفاده اسلامگراها از مساجد شود و وزارت اوقاف می توانست این تصمیم خود را قبل از اجرایی کردن به عرصه نقد اجتماعی عرضه کند.

وی افزود: وزارت اوقاف برای جلوگیری از سوء استفاده از مساجد ابتدا باید دیدگاه خود را شفاف سازد نه اینکه برای مساجد نگهبان بگذارد؛ چرا که این کار تاثیری در حمایت از مساجد نخواهد داشت بلکه وزارت اوقاف در ابتدا باید یک استراتژی کامل در این باره داشته باشد.

وزارت اوقاف ابتدا خودش را اصلاح کند

در همین راستا عوض الحطاب رهبر سابق الجماعة الإسلامیة گفت: این تصمیم وزارت اوقاف تصمیم به جایی نیست و به نظر می رسد وزارت اوقاف ابتدا باید خودش را از افکار افراطی پاکسازی کند و اجازه ندهد برخی از افراد از این وزارت برای نشر افکار نادرست خود استفاده کنند.

وی افزود: مسجد محل دزدی و سرقت نیست، بلکه محل عبادت و ایمان و خانه خداوند است و متعلق به کسی نیست که بخواهد دزدیده شود و تمام مسلمانان فدایی مسجد هستند.

وزارت اوقاف: فقط کفش دزدها از نگهبان مسجد متضرر می شوند!

از سوی دیگر شیخ محمد عبدالرازق عمر رئیس بخش دینی وزارت اوقاف گفت: وزارت خانه به دنبال تامین امنیت مساجد است و این برای ما یک ضرورت است؛ چرا که مساجد در موارد متعدد توسط اوباش و افراد خرابکار مورد حمله قرار گرفته اند و کفش مردم توسط آنها دزدیده شده و فقط کفش دزدها هستند که از وجود این نگهبانان متضرر می شوند.

عبدالرارزق در مورد مخالفت سلفی ها با این تصمیم گفت: امور مساجد ارتباطی به آنها ندارد، زیرا این وزارت اوقاف است که مسئول مساجد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha